آشنایی کشاورزان با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی؛ راهکاری برای تحقق جهش فراوری

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی از جمله موضوعاتی است که باید برای امنیت زنجیره غذایی مردم و حرکت به سمت جهش فراوری در استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

آشنایی کشاورزان با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی؛ راهکاری برای تحقق جهش فراوری

غلامرضا قوسی، امروز یکشنبه 17 فروردین در بازدید از مزارع مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: با کوشش و همراهی کشاورزان و مسئولین به دستاوردهای خوبی در زمینه فراوری انواع مختلف محصولات کشاورزی دست یافته ایم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی از جمله موضوعاتی است که باید برای امنیت زنجیره غذایی مردم و حرکت به سمت جهش فراوری در استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: فراوری ارقام مختلف جو، گندم و تریتیکاله در کنار فراوری دانه های مختلف روغنی، از موفقیت های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان است که باید در راستای معرفی این دستاوردها به عموم مردم و در راستای استفاده از خدمات دولت در این حوزه اهتمام ویژه ای به عمل آید.

قوسی بیان نمود: بخش کشاورزی و دامپروری به لحاظ صندلی آن در اقتصاد، نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و جهش فراوری و توسعه استان ایفا می نماید.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی و دامپروری به لحاظ صندلی آن در اقتصاد، نقش بسیار مهمی در جهش فراوری و توسعه اقصادی استان ایفا می نماید، بنابراین یکی از دستگاه هایی که تاثیر به سزایی در برآورده ساختن شعار سال ایفا می نماید، جهاد کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رکن اصلی و اساسی در هر جامعه را نیروی انسانی دانست و بیان نمود: تمام امورات باید در راستای احتیاج بهره برداران صورت پذیرد و با برنامه ریزی بهتر احتیاجهای جامعه هدف و بهره برداران رفع گردد.

قوسی، توسعه گلخانه ها، آموزش و ترویج بهره برداران و کارشناسان، اجرای برنامه های اصلاح نژاد دام، تامین به موقع نهاده های کشاورزی و استفاده از بذور اصلاح شده را از مهم ترین برنامه ها در سال جدید برای جهش فراوری مطرح نمود.

وی در مورد استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های استان، گفت: استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان از قیبل تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، صندوق زنان، نظام صنفی، نظام مهندسی و همکاری متقابل سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه و بانک کشاورزی می تواند باعث افزایش بیش از پیش فراوری در بخش کشاورزی و جهش فراوری در خراسان جنوبی گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4221

به "آشنایی کشاورزان با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی؛ راهکاری برای تحقق جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کشاورزان با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی؛ راهکاری برای تحقق جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید