آموزش ساخت دستگاه جی پی اس با سیم کارت در منزل

به گزارش نوای پرنده پارسی، دستگاه های موقعیت یاب معمولا به وسیله GPS به ماهواره متصل شده و موقعیت جغرافیایی را مشخص می نمایند.

آموزش ساخت دستگاه جی پی اس با سیم کارت در منزل

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران بنابراعلام دانشجوکیت، امروزه تمامی تلفن های همراه دارای GPS و مکان نما هستند. بنابراین با در دست داشتن یک تلفن هوشمند طبیعتا جی پی اس هم خواهید داشت. در این مطلب قرار هست شیوه ساخت دستگاه GPS بدون استفاده از تلفن همراه هوشمند را آموزش دهیم. برای ساخت این وسیله به سه قطعه احتیاج داریم. معرفی و روش خرید هر سه قطعه را در ادامه آنالیز می کنیم.

ماژول سیم کارت GSM Module

درگاه ارتباطی دستگاه جی پی اس توسط ماژول مخابراتی به اسم ماژول سیم کارت GSM Module هست. به عبارتی توسط این ماژول ارتباط با ماهواره های GPS برقرار می گردد. انواع مختلف ماژول سیم کارت و GSM در فروشگاه دانشجو کیت به تفکیک دسته بندی شده اند. برای خرید و دریافت هدایت می توانید به لینک مربوطه در دانشجو کیت مراجعه کنید. در مدار ردیاب GPS پین های TX ،RX ،GND ،VCC ماژول Sim808 را به ترتیب به پین های 10، 11، GND و VCC آردوینو متصل می کنیم. (من در این آموزش از آردوینو پرو مینی استفاده نموده ام و به جای VCC به RAW متصل کردم که ولتاژ متناسب را به آردوینو منتقل می نماید) همچنین باتری لیتیوم پلیمر را به پین های GND و VCC متصل می کنیم. همچنین آنتن های GPS و GSM را نیز به مکان های مشخص شده روی بورد متصل می کنیم.

برد آردوینو Arduino پردازشگر مدار جی پی اس

آردوینو یک برد کوچک با قدرت پردازش زیاد است. توسط این برد هر ایده ای که دارید را می توانید عملی کنید. کافیست اتصالات را برقرار کنید و هر دستوری که مد نظر دارید را به آن ارسال کنید. در پروژه دستگاه جی پی اس، از این برد به عنوان پردازنده اصلی که دستورات مورد نظر ما را اجرا می نماید، استفاده می کنیم. بردهای آردوینو انواع مختلفی دارند. در دانشجو کیت کلیه این بردها دسته بندی شده و کارشناسان به شما هدایت می نمایند که از کدام برد بهره ببرید. برد آردوینو UNO دارای متعلقات مختلفی هم هست. حال پس از آپلود کد روی آردوینو Arduino IDE ابتدا مطمئن می شویم که سیم کارت روی شبکه رجیستر شده است. سپس آردوینو را ریست می کنیم تا دستورات GPS اجرا شوند. پس از آن به ترتیب ابتدا قابلیت خواندن پیغام دریافتی را داشته باشیم. سپس همه پیغامک های داخل سیم کارت را حذف می کنیم تا فضای کافی برای پیغامک های جدید باز گردد.

باتری لیتیوم پلیمر Li-Po منبع تغذیه مدار

از آنجایی که این مدار یک GPS می باشد، بنابراین باید تغذیه مناسب و قابل حمل هم دارا باشد. از اینرو به یک باتری هم در این مدار احتیاج داریم. خب به صورت پیش فرض امکان استفاده از باتری های معمولی در چنین پروژه ای وجود ندارد. از اینرو احتیاج به باتری لیتیومی هست. پیشنهاد ما برای این پروژه استفاده از باتری لیتیوم پلیمر Li-po می باشد. این نوع باتری هم انواع مختلفی دارند. در دانشجو کیت کلیه این باتری ها دسته بندی شده و جهت خرید می توانید از کارشناسان دانشجو کیت هدایت دریافت کنید. باتری لیتیوم پلیمر Li-po در ظرفیت های مختلف برای مصارف مختلف ساخته می شوند. یکی از مراجع مهم برای دریافت هدایت استفاده و انتخاب این باتری دانشجو کیت می باشد.

پس از برقراری ارتباط بین قطعات مختلف و آپلود دستورات پردازنده که در سایت قرار گرفته اند؛ می توانید دستگاه جی پی اس GPS آنلاین تان را بهره ببرید. هر بار که به شماره داخل برد GSm پیغامک ارسال کنید، موقعیت جغرافیایی به وسیله گوگل مپ برای شما برگشت میگردد. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3273

به "آموزش ساخت دستگاه جی پی اس با سیم کارت در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت دستگاه جی پی اس با سیم کارت در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید