آنتونوف: واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است

به گزارش نوای پرنده پارسی، سفیر روسیه در آمریکا گفت: واشنگتن به مرکز دروغ پردازی درباره روسیه تبدیل شده و 90 درصد از اطلاعات منتشره در مطبوعات آمریکایی درباره این کشور منفی است، در حالی که چنین رویکردی غیرواقع بینانه و حتی خطرناک است.

آنتونوف: واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو نوشت: آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده معتقد است که تمرکز به روی دروغ پردازی درباره روسیه در واشنگتن، از هر جای دیگری بیشتر است. به گفته وی، پوشش خبری درباره روسیه در مطبوعات آمریکایی بشدت جنبه مغرضانه و غیرواقعی به خود گرفته است.

وی در نشست جوانان روس زبان در نیویورک گفت: احتمالاً در هیچیک از پایتخت های جهان، به اندازه واشنگتن، بیشترن اطلاعات دروغ درباره روسیه و سیاست خارجی این کشور منتشر نمی شود. در نیمه نخست سال جاری در رسانه های معتبر آمریکایی از 12.5 هزار مطلبی که درباره روسیه منتشر شده، 90 درصد آنها منفی و تنها 2 درصد مثبت بوده است.

آنتونوف سیاست مبتنی بر اصل بازدارندگی روسیه را رویکردی غیر واقع بینانه و خطرناک ارزیابی کرده و اضافه کرد: در فضای اطلاعاتی آمریکا غالباً شنیده می شود که روسیه،خطرناک ترین و غیرقابل پیش بینی ترین دشمن است که باید از هر راه ممکن مهار شود. بعید است بتوان چنین برخوردی را دور اندیشی نامید. این رویکرد غیرواقع بینانه و حتی برای نقش معین کننده دو کشور در جهان خطرناک است.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که چنین رویکرد یک جانبه ای تنها به روابط دو کشور آسیب می رساند، به همین دلیل روسیه باید به دنبال یک دیدگاه واقع بینانه و بی طرفانه نزد آمریکایی ها باشد.

آنتونوف اضافه کرد: می خواهم تاکید کنم که در سیاست روسیه هیچ ضدیتی با آمریکا وجود ندارد. ما تا جایی که طرف آمریکایی آمادگی داشته باشد، حاضر به همکاری سازنده با این کشور هستیم. آنچه ما به دنبال آن هستیم، روابطی همراه با احترام به منافع ما و گفت و گوهای صادقانه و برابر است.

سفیر روسیه در ماه اکتبر گذشته نیز سیاستمداران آمریکایی را به داشتن تمایل برای در مقابل یکدیگر قرار دادن مردم آمریکا و روسیه متهم کرده بود.

علاوه بر این، سفارت روسیه در واشنگتن نیز در واکنش به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا درباره تصویب اقدامات جدید درباره عوامل خارجی در شورای فدراسیون (سنای) روسیه، از دولت ایالات متحده خواست تا در امور داخلی روسیه دخالت نکند.

در مطلبی که در توییتر سفارت روسیه منتشر گشت، تاکید شده: دولت فدراسیون روسیه از طرف آمریکایی می خواهد تا دخالت در امور داخلی این کشور را متوقف کند.

سفارت روسیه همچنین یادآور شد: از زمان بازداشت ماریا بوتینا (تبعه روس) به اتهام جاسوسی در آمریکا، هیچیک از شهروندان روسی ساکن ایالات متحده نمی تواند خود را در امنیت احساس کرده و از آزادی بیان برخوردار باشند.

لازم به ذکر است شورای فدراسیون (سنای) روسیه به تازگی تصویب قانونی را مورد تایید قرار داده که اجازه می دهد افرادی که از خارج تامین مالی شوند را عوامل خارجی بشناسد.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور نگران تصویب قانون مربوط به عوامل خارجی در روسیه است و از مقامات مسکو انتظار می رود تا به تعهدات خود در تامین آزادی بیان پایبند باشند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3154

به "آنتونوف: واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتونوف: واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید