آیا قیمت گوگل پیکسل 5 باعث موفقیت این گوشی می گردد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، بعد از مدت ها انتظار، بالاخره دو روز دیگر گوشی گوگل پیکسل 5 رسما معرفی خواهد شد. طبق آخرین شایعات منتشر شده، این گوشی با قیمت 629 دلار به دست کاربران می رسد. اگر این قیمت صحت داشته باشد، پیکسل 5 یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های پرچم دار در امسال خواهد بود. اما آیا این قیمت موجب موفقیت گسترده این گوشی می گردد؟

آیا قیمت گوگل پیکسل 5 باعث موفقیت این گوشی می گردد؟

ارزان تر از اولین گوشی پیکسل

با قیمت 629 دلار، پیکسل 5 ارزان ترین گوشی پرچم دار گوگل نسبت به نسل های قبلی محسوب می گردد. باید خاطرنشان کنیم اولین و دومین نسل گوشی پیکسل با قیمت 649 دلار به دست کاربران رسیدند. این شرکت طی سال های گذشته قیمت گوشی های خود را نسل به نسل افزایش داده و به همین خاطر کاهش گسترده قیمت این گوشی یک خبر بسیار خوب محسوب می گردد.

حتی اگر پیکسل 5 مانند نسل قبلی از همان دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره ببرد، کماکان مجهز به یکی از بهترین دوربین های بین رقبا خواهد بود. شایعات حاکی از آن هستند که در ماژول دوربین این گوشی به جای دوربین تله فوتو از دوربین اولترا واید استفاده شده که احتمالا این تغییر مورد استقبال کاربران قرار می گیرد. ضمناً نباید بهبود الگوریتم های نرم افزاری مربوط به پردازش تصویر را از قلم بیندازیم. اما احتمالا این موارد تنها نقاط قوت مهم این گوشی به حساب می آیند.

اگرچه پیکسل 5 جانشین گوشی های پرچم دار گوگل خواهد بود، اما از لحاظ سخت افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارد و به همین خاطر قیمت مشخص شده برای آن اصلا تعجب آور نیست. هرچند گوگل هیچ گاه به ارائه مثلا نمایشگرهای جذاب و تکنولوژی شارژ جدید علاقه ای نداشته، ولی باید بگوییم که این گوشی به جای بهره گیری از تراشه پرچم دار، از تراشه میان رده اسنپ دراگون 765G بهره می برد. با وجود اینکه این تراشه به هیچ عنوان تراشه ضعیفی محسوب نمی گردد، ولی چندین گوشی ارزان تر از پیکسل 5 همراه با آن راهی بازار شده اند.

به عنوان مثال می توانیم به گوشی های وان پلاس Nord و ریلمی X50 اشاره کنیم که هر دو از همین تراشه بهره می برند و به ترتیب 400 و 350 یورو قیمت دارند؛ قیمت هایی که در محدوده قیمت پیکسل 4a قرار می گیرند. البته از طرف دیگر با گوشی های ال جی Velvet با قیمت 699 دلار، نوکیا 8.3 با قیمت 599 یورو و موتورولا اج پلاس با قیمت 535 یورو روبرو هستیم.

این یعنی در مقایسه با پیکسل 5، گوشی های گران تر مجهز به این تراشه هم در بازار حضور دارند ولی از سوی دیگر کاربران می توانند با پرداخت مبلغ بسیار پایین تر گوشی مبتنی بر تراشه موردنظر را خریداری نمایند.

مشکل مدل 5G پیکسل 4a

پیکسل 5 به خودی خود شاید بتواند توجهات زیادی را جلب کند، اما گوگل در کنار این گوشی میخواهد از مدل 5G پیکسل 4a با قیمت 499 دلار رونمایی کند.

در امسال بعضی گوشی های ارزان قیمت مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته اند و در این زمینه می توانیم آیفون SE جدید و وان پلاس Nord را نام ببریم. به همین خاطر احتمالا این گوشی نسبت به پیکسل 5 می تواند سروصدای بیشتری راه بیندازد. این گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می نماید، مجهز به همان دوربین اصلی و تراشه پیکسل 5 است و از نرم افزار عالی گوگل بهره می برد. به همین خاطر سوالی که برای بسیاری از کاربران ایجاد می گردد این است که اصلا چرا باید قیمت بیشتری را برای خرید پیکسل 5 پرداخت نمایند؟

البته گوشی پرچم دار گوگل بدون شک امکانات بیشتری را ارائه می نماید. به عنوان مثال می توانیم به شارژ بی سیم، رفرش ریت بالاتر نمایشگر، باتری عظیم تر و احتمالا نسل جدید سیستم راداری Soli اشاره کنیم. اما اینکه به نظر کاربران این ویژگی ها ارزش پرداخت 120 دلار بیشتر را دارد یا نه، خود سوال دیگری است.

قیمت بیش از حد گران یا کاملا مناسب؟

از جهات مختلف، پیکسل 5 یک پاسخ مناسب برای شکایات رایج مربوط به پیکسل 4 به نظر می رسد. یک تراشه میان رده می تواند عمر باتری این گوشی را افزایش بدهد و کاهش قیمت آن هم منجر به توقف نگرانی کاربران برای افزایش پیوسته قیمت گوشی های گوگل می گردد. در عین حال گوشی موردنظر کماکان از امکانات جذاب مربوط به عکاسی و یک نرم افزار عالی بهره می برد.

احتمالا مدیران گوگل با موفقیت گوشی مقرون به صرفه پیکسل 3a به این نتیجه رسیده اند که قیمت پایین کلید موفقیت آن ها در بازار موبایل است. اما این رویکرد به معنای عدم عرضه یک پیکسل با سخت افزار رده بالا است و تفاوت های سخت افزاری اندک بین پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G و تفاوت قیمت زیاد آن ها پیغام بازاریابی گوگل را دچار اختلال می نماید.

پیکسل 5 با قیمت 629 دلاری نسبت به بعضی از رقبای خود گران تر محسوب می گردد. با این حال، کاربران با پرداخت چنین مبلغی می توانند از یکی از بهترین دوربین های موجود در گوشی های هوشمند استفاده نمایند. در عین حال، مدل 5G پیکسل 4a که از جهات مختلف شباهت زیادی به پیکسل 5 دارد و همچنین با قیمت 499 دلاری عرضه می گردد، تا حد زیادی محصول پرچم دار گوگل را زیر سایه خود قرار می دهد.

شما در این رابطه چه فکر می کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • راهنمای جامع خرید محصولات گوگل - هرچه باید از سخت افزارهای این شرکت بدانید

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5190

به "آیا قیمت گوگل پیکسل 5 باعث موفقیت این گوشی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قیمت گوگل پیکسل 5 باعث موفقیت این گوشی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید