اتمام مرمت مسجد تاریخی جمال آباد سراب

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام عملیات مرمت و سامان دهی مسجد جمال آباد مهربان در شهرستان سراب اطلاع داد.

اتمام مرمت مسجد تاریخی جمال آباد سراب

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان تا به امروز حرکت مستمر و مداومی در راستای صیانت و احیای آثار تاریخی شهرستان ها داشته است، گفت: ازاین رو در راستای پیشبرد برنامه های مرمتی در شهرستان ها، مرمت و سامان دهی مسجد جمال آباد مهربان سراب در دستور کار اداره کل قرارگرفته بود.

آبدار اضافه نمود: مسجد جمال آباد مهربان سراب، یکی از آثار تاریخی ارزشمند این شهرستان است که منبر مشبک چهار پله ای آن از شاهکارهای هنر چوبی به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه جهت مرمت این مقبره قریب به یک میلیارد و 400میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: مرمت این بنا با اقداماتی نظیر؛ اجرای دیوار ضلع جنوبی، استحکام بخشی، کف سازی و اجرای سقف، مرمت دوخت و دوز آجرها انجام شد و اکنون آماده میزبانی از گردشگران علاقه مند به تاریخ است.

مسجد جمال آباد روستای مهربان سراب به شماره 2544 در تاریخ 1378/10/08 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3655

به "اتمام مرمت مسجد تاریخی جمال آباد سراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام مرمت مسجد تاریخی جمال آباد سراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید