اسپر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر دفاع آمریکا حدس ها درباره آزمایشگاهی بودن منشا ویروس کووید-19 را رد کرد.

اسپر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد کرد

به گزارش به نقل از یو اس نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گزارش ها مبنی بر آزمایشگاهی بودن منشا ویروس کووید-19 را رد کرد.

وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه در مصاحبه با ان بی سی گفت بیشتر کارشناسان بر این عقیده اند که این ویروس طبیعی بوده است. اسپر با این حال اضافه کرد هنوز نتایج قطعی در این باره وجود ندارد.

اسپر همچنین چین را به ارائه اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم کرد و گفت خیلی اعتقاد ندارم آن ها با ما روراست باشند. وی مقامات چین را به ارائه اطلاعات گمراه کننده و مبهم درباره شیوع ویروس کرونا متهم کرد. وزیر دفاع آمریکا مدعی شد آن ها ما را گمراه نموده اند و بنابراین اعتقادی به اینکه آن ها با ما روراست باشند وجود ندارد.

اظهارات اسپر علیه چین در ادامه اتهام زنی مکرر مقامات آمریکایی به این کشور در مورد شیوع ویروس کرونا صورت می گیرد. پیش از این نیز بار ها مقامات دولتی آمریکا چین را به پنهان کاری در ارائه اطلاعات درست درباره شیوع ویروس کرونا متهم نموده اند.

روز گذشته نیز مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بیان کرد شواهدی درباره اینکه ویروس کرونا در آزمایشگاهی در چین ساخته شده است وجود ندارد.

بر این اساس، وی گفت: برآورد های زیادی در رسانه ها و میان مردم درباره منشا ویروس کرونا وجود دارد. ما نیز بر روی این موضوع حساس شده ایم. شواهد قطعی درباره منشا ویروس کرونا وجود ندارد، اما به نظر می رسد احتمال اینکه این ویروس به طور طبیعی به وجود آمده باشد زیاد است.

ویروس کرونا برای نخستین بار در ماه دسامبر سال گذشته در شهر ووهان چین مشاهده شد. از آن موقع تئوری های توطئه زیادی درباره نقش چین یا کشور های غربی در به وجود آمدن این ویروس در آزمایشگاه مطرح شده است. با این حال، هنوز هیچ شواهد محکمی در این باره ارائه نشده است.

تا به امروز بیش از 2 میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد، بیش از 126 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4341

به "اسپر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید