اشتغالزایی با فراوری دارو توسط یک شرکت دانش بنیان دارویی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان ایرانی به عنوان بزرگ ترین مرکز تحقیقات دارویی در کشور تاسیس شد. این شرکت در زمینه فراوری مواد با ارزش افزوده بالا و حجم کم مورد احتیاج در حوزه دارویی فعالیت می نماید.

اشتغالزایی با فراوری دارو توسط یک شرکت دانش بنیان دارویی

از جمله فعالیت های این شرکت دانش بنیان، می توان به تحقیق و توسعه در حوزه فراوری داروهای شیمیایی، داروهای ضد سرطان، تحقیقات بیولوژی مولکولی، فناوریهای نانو و بایو، بیولوژی سیستمی، فرمولاسیون دارویی و فراوری مواد اولیه دارویی باارزش اضافه کرده بالا اشاره نمود.

ارائه خدمات بررسی و کنترل کیفی، خدمات آموزشی و مهندسی داروسازی نیز توسط این شرکت ارائه می گردد.

یعقوب حقیقت نیا مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در مورد فراوریات این شرکت، گفت: شرکت ما به عنوان مرکز تحقیق و توسعه هلدینگ سرمایه گذاری دارویی، در راستای اهداف استراتژیک خود، قدم برمی دارد. با بهره گیری از توانمندی و خلاقیت پرسنل و استفاده بهینه از امکانات، اقدام به فراوری محصولات خود نموده ایم.

وی اضافه کرد: برخورداری از دانش و فناوری نوین دارویی برای بومی سازی و توسعه محصولات دارویی جدید، با تکیه بر نیروهای متخصص و متعهد یکی از تعهدات ما است. همچنین حرکت در راستای توسعه پایدار را نیز در راس کارهای خود قرار داده ایم.

به گفته حقیقت نیا، نگاه جهانی به کسب و کار، توسعه صادرات و کاهش ریسک فعالیت های اجرایی و فرآیند ها از دیگر خطی مشی هایی است که در شرکت معین نموده ایم.

وی بیان نمود: شرکت ما به منظور جلب رضایت کلیه ذینفعان، نسبت به استقرار استاندارد های ISO ، به عنوان الگوی سیستم مدیریتی خود در حوزه های مختلف کاری اقدام نموده است.

وی عنوان نمود: ما در این مدت کوشش نموده ایم به عنوان شرکتی پیشگام، کارآمد و پیروز در تجاری سازی ایده های فراوری مواد موثره دارویی و محصولات نهایی با فناوری بالا در ایران و منطقه فعالیت کنیم. ارتقای کیفیت محصولات و حرکت در راستا استقلال صنعت داروسازی کشور مهم ترین هدف ما برای فعالیت در این حوزه است.

وی ادامه داد: توسعه دانش بنیان فناوری های نوین داروسازی به وسیله انجام تحقیقات دارویی در حوزه فراوری مواد اولیه، محصولات نهایی و خدمات مهندسی داروسازی ماموریت شرکت است. این ماموریت در شرکت به یاری نیروی متخصص متعهد، انجام می گردد.

این فعال حوزه دارویی در کشور با اشاره به اینکه فراوری دانش فنی پیچیده یکی از وظایف معین شده در شرکت است، توضیح داد: ما با استفاده از این دانش، اقدام به توسعه بازار و ورود به بازارهای نوظهور دارویی نموده ایم.

حقیقت نیا بیان نمود: شرکت ما توانسته برای تعداد قابل توجهی از جوانان و نخبگان صنعت دارویی کشور اشتغالزایی کند. با کوشش نیروی متخصص داخلی، پرچم ایران را در زمینه فراوریات دارویی برافراشتیم. به طور مثال با راه اندازی واحد ضد سرطان در شرکت، برای نخستین بار پیروز به دریافت تائیدیه GMP در زمینه فراوری مواد موثره داروهای پرخطر شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این واحد از دو قسمت تحقیقات و فراوری داروهای ضد سرطان تشکیل شده است. بخش تحقیقاتی این واحد با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و بکارگیری اصول و شیوه های نوین سنتزی، پیروز به ایجاد دانش فنی داروهای جدید و پرارزشی مانند بورتزومیب، لتروزول، زولدرونیک اسید و غیره شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: واحد فناوری های نوین دارویی، بیولوژی مولکولی، سنتز شیمیایی، داروهای گیاهی، تحقیقات، مهندسی دارو و کنترل کیفیت از دیگر واحدهای فعال و مستقر در این شرکت است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 758

به "اشتغالزایی با فراوری دارو توسط یک شرکت دانش بنیان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغالزایی با فراوری دارو توسط یک شرکت دانش بنیان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید