افزایش صادرات نفت ایران به چین در اکتبر و نوامبر

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایگور سچین، مدیرعامل روس نفت اظهار کرد ایران قصد دارد در مدت اکتبر تا نوامبر، بیش از 20 میلیون بشکه نفت به بندر دالیان چین تحویل دهد که نسبت به حجم معمول 3 میلیون بشکه، افزایش قابل توجهی محسوب می گردد.

افزایش صادرات نفت ایران به چین در اکتبر و نوامبر

به گزارش خبرنگاران، اظهارات مدیرعامل روس نفت با انتشار خبر بلومبرگ همزمان شد که به نقل از منابع مطلع نوشت: دولت چین از دو شرکت نفتی دولتی خود خواسته است در ماه آینده از ایران واردات نداشته باشند.

با این حال منابع مطلع اظهار نموده اند توقف واردات از سوی شرکت ملی نفت چین و سینوپک موقتی بوده و با توجه به نتیجه مذاکرات با آمریکا، ممکن است از سرگرفته گردد.

این تصمیم پیش از دیدار میان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی در نشست ماه آینده گروه 20 اجرا شده و با افزایش تنشهای تجاری میان دو کشور مصادف شده است.

برخلاف دولت چین، هند اعلام نموده که قصد دارد در نوامبر، به خرید نفت از ایران ادامه دهد. همه کشورها سرگرم مذاکره با دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم های واشنگتن هستند.

دولت چین پیش از این با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت نموده بود. مقامات آمریکایی در اوت اظهار نموده بودند نتوانسته اند چین را متقاعد نمایند واردات نفت ایران را متوقف کند با این حال چینی ها موافقت نموده بودند خریدشان را افزایش ندهند.

چین که دومین اقتصاد بزرگ دنیا است، در اوت برای نخستین بار از سال 2016 خرید نفت آمریکا را بدنبال تشدید تنشهای تجاری با این کشور، متوقف کرد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 403

به "افزایش صادرات نفت ایران به چین در اکتبر و نوامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صادرات نفت ایران به چین در اکتبر و نوامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید