افزایش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا در روسیه

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- روز جمعه برای چهارمین روز متوالی تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا با ثبت 679 مورد، رکورد شکست که حدود یک سوم این موارد مربوط به شهر های مسکو و سن پترزبورگ است.

افزایش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا در روسیه

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تلویزیون فرانس 24، مقدار ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر روزانه ناشی از آن در روسیه همچنان رو به افزایش است.

روز جمعه برای چهارمین روز متوالی تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا با ثبت 679 مورد نو مرگ و میر، رکورد شکست. حدود یک سوم این موارد مربوط به شهر های مسکو و سن پترزبورگ است. تعداد مبتلایان روزانه هم نزدیک به سطح اوج ژانویه با 20 هزار مورد ابتلا در روز است. به نظر می رسد پر شدن بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان ها پیامد مستقیم شیوع سویه دلتاست.

تا به امروز تنها 16 درصد مردم روسیه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. با وجود تشویق های مکرر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای واکسن زدن این مقدار بسیار ناچیز است اما با اوج گرفتن دوباره همه گیری، صف های واکسن در برخی منطقه ها طولانی شده اند.

ناتالیا کوزنکووا پزشک روس می گوید این هفته تعداد افرادی که برای واکسن زدن آمده اند بیش از سه برابر شده است. یکی از دلایل افزایش تقاضا برای واکسن زدن اجباری شدن واکسیناسیون برای کارکنان برخی بخش هاست. این یکی از معدود تدابیر اتخاذ شده از سوی مقامات روسیه است که در حال حاضر با هرگونه قرنطینه ملی مخالفت می کنند.

در مسکو برای ورود به رستوران ها گذرنامه بهداشتی لازم است. این قانون در سن پترزبورگ که میزبان تعدادی از بازی های یورو است اعمال نمی شود.

ویروس کرونا در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا بیشتر کشور های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود روبرو شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7175

به "افزایش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید