انتقاد شدید کمیسیون اروپایی به کنترل های مرزی اعضا برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا کنترل های مرزی از طرف بعضی کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای مقابله با هجوم پناهندگان را خطا ارزیابی نموده و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

انتقاد شدید کمیسیون اروپایی به کنترل های مرزی اعضا برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با یک رسانه آلمانی یک اروپای بهتر در مسئله مهاجرت را درخواست نموده و به این مسئله انتقاد وارد کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفت پیشنهاد کمیسیون اروپایی درباره اصلاح سیستم پناهندگی در این اتحادیه را هنوز تصویب ننموده اند.

وی همچنین توضیح داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جای اینکه برای اقدامات مشترک کوشش نمایند مرتبا سیاست های شخصی خود را دنبال می نمایند. همه چیز بهتر می شد اگر به عنوان مثال پیشنهادات هوشمندانه کمیسیون اروپایی درباره قوانین پناهندگی اروپا اجرایی می شد.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین توضیح داد که پناهندگان، مهاجران و مهاجرت های غیر قانونی اغلب یک مسئله برای سراسر اروپا است. ما به یک پاسخ منسجم در این راستا احتیاج داریم و باید به سمت یک سیستم تقسیم پناهندگان روی آوریم. این مایه تاسف است که بعضی کشورها از جمله مجارستان، لهستان و دیگر کشورها به طور مداوم در برابر این مسئله مقاومت می نمایند.

یونکر همچنین به کنترل های مرزی در اتحادیه اروپا همانگونه که آلمان در مرزهای خود با اتریش در پیش گرفته انتقاد وارد نموده و گفت: این یک راه چاره غلط است که بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوباره کنترل های مرزی را در درون اتحادیه اروپا در پیش گرفته و همچنان به این راه چاره ادامه می دهند. وی توجیه این گونه اقدامات با کمبود حمایت ها از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

وی همچنین اقدامات قاطعانه علیه دروغ پردازی ها در جریان مبارزات انتخاباتی اروپایی را اعلام نموده و گفت: اگر کشورها ادعاها درباره اتحادیه اروپا و یا کمیسیون اروپایی را ارائه دهند که با واقعیت منطبق نباشد بنابراین ما باید واکنش نشان دهیم.

یونکر همچنین درباره کوشش ها برای تحریف و دستکاری در جریان مبارزات انتخابات اروپایی حتی از طرف کشورهای عضو این اتحادیه هشدار داده و گفت: من شاهد کوشش هایی برای تحریف در انتخابات اروپایی و اعمال نفوذ بر آن هستم.

به گفته وی این امر از چند جهت و نه تنها از طرف روسیه صورت می گیرد. همچنین کشورهایی در داخل اتحادیه اروپا کوشش می نمایند عزم و اراده رای دهندگان را با اخبار جعلی در جهت مشخصی تحریف نمایند.

وی به عنوان نمونه به اقدامات ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اشاره نمود که ادعا می نماید یونکر مقصر وقوع برگزیت است. یونکر توضیح داد که دولت مجارستان ادعا می نماید که من در جدایی غرب و شرق در اروپا مقصر هستم اما کمیسیون اروپایی همه اقدامات لازم را انجام داده است تا بر این شکاف ها غلبه کند.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد) برگزار می گردد و در آلمان 1380 نامزد برای تصاحب 96 کرسی مجلس کوشش می نمایند. در مجموع 705 نماینده برای مجلس انتخاب خواهد شد و در صورت مشارکت انگلیس در این انتخابات تعداد نمایندگان به 751 افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین تاکید نموده است که انتظار مشارکت انگلیس در این انتخابات را دارد. به گفته وی انگلیس در روزهای برگزاری انتخابات اروپایی احتمال زیاد همچنان در این اتحادیه خواهد بود، بنابراین توافق اتحادیه اروپا برای آن ها اعتبار دارد که بر اساس آن شهروندان در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا حق شرکت در انتخابات مجلسی اروپا را دارند. به گفته وی ما نمی توانیم حالا شهروندان را برای این مجازات کنیم که انگلیس نتوانست در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج گردد.

یونکر بعد از انتخابات اروپایی سال 2014 به مسئولیت ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا نائل آمد و دوران مسئولیت وی در این سمت رسماً 31 اکتبر به سرانجام می رسد.

جانشین یونکر به پیشنهاد سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشخص می گردد. منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا به عنوان نامزدی با بخت بالا برای جانشینی یونکر مطرح است. فرانس تیمرمانس سوسیال دموکرات هم رقیب وی برای تصاحب این سمت است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1170

به "انتقاد شدید کمیسیون اروپایی به کنترل های مرزی اعضا برای مقابله با هجوم پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید کمیسیون اروپایی به کنترل های مرزی اعضا برای مقابله با هجوم پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید