اولین قطار مسافری افغانستان به مقصد ایران راه اندازی می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس اداره خط آهن افغانستان گفت اولین قطار مسافری این کشور طی سال آینده به مقصد ایران راه اندازی خواهد شد.

اولین قطار مسافری افغانستان به مقصد ایران راه اندازی می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد یما شمس رئیس اداره خط آهن افغانستان در پنجمین روز برنامۀ حسابدهی حکومت به ملت، از افزایش 1،8درصدی درآمد این اداره در سال مالى گذشته اطلاع داد و گفت که به زودى اولین قطار مسافربری در این کشور، به فعالیت شروع مى کند.

رئیس اداره خط آهن افغانستان شروع فعالیت قطار آهن مسافربرى در سال مالى 1400 هجرى شمسى را، از عمده ترین برنامه ­هاى این اداره مطرح نمود.

وى گفت: اولین قطار مسافربری که روزانه ظرفیت 1100 تن برای رفت و 1300 تن برای بازگشت به کشور ایران را دارد، قرارداد آن نهایی شده و در اولین فرصت فعالیت آن شروع خواهد شد.

شمس، احداث خطوط ریلی جهت حمل ونقل داخلی و بین المللی به منظور تقویت اقتصاد پایدار، جلب هماهنگی و مشارکت نهادهای دولتی وسازمان های بین المللی درعرصه خدمات خط آهن، پیشبرد تمام امورساختمانی، بهره برداری، حفظ ومراقبت شبکۀ خط آهن، طرح ساختار تشکیلاتی اداره خط آهن و توسعه معیارهای خط آن را، از برنامه های اداره خط آهن افغانستان در سال مالى 1400 مطرح نمود.

این در حالی است که خط آهن ایران و افغانستان به تازگی توسط روسای جمهور ایران و افغانستان افتتاح شده و راه آهن دو کشور را به یگدیکر وصل نموده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6107

به "اولین قطار مسافری افغانستان به مقصد ایران راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قطار مسافری افغانستان به مقصد ایران راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید