برداشت 3900 تن خرما از نخیلات کرمانشاه

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برداشت 3900 تن خرما از نخیلات استان اطلاع داد.

برداشت 3900 تن خرما از نخیلات کرمانشاه

رضا زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به وجود 702 هکتار نخیلات در استان گفت: تمامی نخیلات استان در حوزه شهرستان قصرشیرین واقع شده است.

وی اضافه نمود: از این میزان 390 هکتار نخیلات بارور و 312 هکتار بصورت نهال است که فعلا امکان برداشت از آن وجود ندارد.

زارعی از فراوری 3900 تن خرما از نخیلات استان در امسال اطلاع داد و اضافه نمود: فراوری امسال نسبت به سال گذشته با رشد 30 درصدی همراه بوده است و این امر به علت تبدیل نهال کشت شده در سالهای گذشته به نخیلات بارور بوده است.

این مسئول با اشاره به کشت چهار رقم خرمای اشرفی، دیری، زاهدی و جعفری در استان گفت: رقم اشرفی بومی خود استان است.

زارعی با بیان اینکه خرمای استان تنها مصرف داخلی دارد، اظهار کرد: خرمای فراوریی استان بدون فرآوری بسته بندی شده و به استان های دیگر ارسال می گردد و فعلا صادراتی برای این محصول به خارج از کشور نداریم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه سالانه 120 هکتاری نخیلات استان اطلاع داد واضافه نمود: امسال نیز 120 هکتار به مجموع نخیلات استان اضافه شد واین برنامه توسعه ای در سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 394

به "برداشت 3900 تن خرما از نخیلات کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 3900 تن خرما از نخیلات کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید