برق یک دهکده مراکشی با خورشید تامین می شود

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، در ماه جاری میلادی یک دهکده کوچک در مراکش به عنوان نخستین روستای کاملا خورشیدی در آفریقا شناخته شد.

برق یک دهکده مراکشی با خورشید تامین می شود

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

اکنون روستای کوچکId Mjahdi تمام برق مورد نیاز خود را از پنل های خورشیدی تهیه می کند. 32 پنل خورشیدی در این دهکده آنلاین شدند و به یک شبکه توزیع برق کوچک متصل شدند که الکتریسیته را برای 50 ساکن آن فراهم می کند.

این پروژه با هزینه 188 هزار دلار ساخته شده و برای 20 خانه دهکده 8.32 کیلووات برق تولید می کند. انرژی مازاد تولید شده در پنل ها تا 5 ساعت در باتری ذخیره می ماند و می توان هنگام غروب خورشید از آن استفاده کرد.

در این پروژه به هر خانه دهکده یک یخچال برقی، کتری برقی، تلویزیون، اجاق گاز داده و خروجی های برقی برای شارژ موبایل و دستگاه های الکتریکی دیگر نیز نصب شد.

همچنین از برق تولیدی برای تامین نیروی یک مرکز آموزش محلی استفاده شده است. در این مرکز 30 زن از منطقه روغن گیری از درختان ارگان منطقه را می آموزند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3346

به "برق یک دهکده مراکشی با خورشید تامین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق یک دهکده مراکشی با خورشید تامین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید