برنامه سفر 1 روزه به پاریس

به گزارش نوای پرنده پارسی، گشت و گزار در پاریس

شاید به جرات یکی از معروف ترین شهرهای جهان، پاریس باشد که احتیاج به معرفی زیاد و مقدمه ای پر آب و تاب ندارد. دیگر بر کسی پوشیده نیست که شهر پاریس همچون یک موزه شهری است که از در و دیوارش، گویی آثار تاریخی به نمایش گذاشته شده است. قسمت شهر قدیم پاریس پر است از ساختمان های کلاسیک و نئوکلاسیک و شهر جدید هم پر است از ساختمان هایی با طراحی های مدرن و سر به فلک کشیده که نشان از گسترده شدن پاریس به مرور زمان را دارند. حقیقتش را بخواهید، آن قدر این شهر بزرگ است که گشت و گزار در پاریس و انتخاب جاذبه هایش برای دیدن کمی سخت است. بیایید تا فرض را بر این بگذاریم که شما تنها 1 روز در پاریس هستید. از این رو ما می خواهیم تا یک برنامه 1 روزه گشت و گزار در پاریس را به شما ارائه دهیم، پش با ما در خبرنگاران همراه باشید.

برنامه سفر 1 روزه به پاریس

برنامه 1 روزه گشت و گذار در پاریس

از زمانی که پایتان را در فرودگاه شارل دوگل بگذارید، دیدنی های پاریس زیبا شروع می گردد. این فرودگاه که دارای معماری زیبایی است، احتمالا اولین جایی است که سعی می کنید تمامی آن را ورانداز نمایید اما صبر کنید! هنوز خیلی جاهای مختلف در این شهر مانده است که اگر چشمتان به آن ها بیفتد، دیگر فرودگاه را کاملا فراموش خواهید کرد. طراحی ساختمان های مختلف که همگی پر هستند از نقوش کلاسیک و دیدنی تلفیقی از معماری ایتالیایی و فرانسوی، فضای این شهر را شبیه به موزه ای بسیار بزرگ و سرتاسری نموده است.

سبک زندگی مردم در پاریس خاص و زیباست و دقیقا معلوم نیست این سبک به خاطر خودِ مردم است و یا نه، شهر پاریس جادویشان نموده اما به هر حال علت هر چه که هست؛ گشت و گزار در پاریس را به شدت دلچسب و دیدنی تر نموده است. اگر به این شهر سفر کردید و به هر علتی تنها 1 روز وقت برای دیدن و گشتن در این شهر را داشتید، ما شما را هدایت می کنیم تا به صورتی بهینه و البته فشرده این شهر را بگردید و در پایان از گشت و گزار در پاریس خود کاملا راضی باشید.

گشت و گزار صبحگاهی در پاریس!

این برنامه را از ساعات اولیه روز شروع می کنیم. پاریس اصطلاحا، شهر سحرخیزی است و معمولا بین ساعات 7 تا 9 افراد زیادی را می بینید که در کافه تریاها و یا غذاخوری های مختلفی نشسته اند و مشغول صرف وعده صبحانه خود هستند. اگر در هتل اقامت می کنید، امکان استفاده از بوفه صبحانه هتل خود را خواهید داشت ولی برای همین 1 روز هم که شده پیشنهاد می کنیم که برای خوردن صبحانه خود از هتل بیرون بروید و در بین پاریسی ها صبحانه میل کنید. فرانسوی ها برای وعده صبحانه خود از نان هایی از دسته کراکرها و باگت ها است، استفاده می کنند و در کنار آنان، از تارت های مختلفی از پوست پرتقال، انجیر، توت فرنگی و میوه های مختلف دیگر استفاده می کنند. البته لبنیاتی همچون کره و یا خامه سفت را هم می توان در صبحانه مخصوص فرانسویان دید.

قهوه، چای و یا آب پرتقال و گرپ فروت هم معمولا انتخاب آنان برای همراهی صبحانه آن هاست. از آن جایی که برنامه گشت و گزار در پاریس شما تنها برای 1 روز است، پس پیشنهاد می کنیم که حتما کافه تریایی که انتخاب می کنید در امتداد رودخانه سن و راستا منتهی به نتردام و برج ایفل بروید. به این صورت هم صبحانه خوب می خورید و هم از زیبایی های اطراف خود استفاده می برید. بعد از این که صبحانه خود را میل نمودید، به اطراف رودخانه سن بروید و از سوغاتی فروشی ها، دکه های بستنی فروشی، کلیسای تازه دچار حریق شده نوتردام، چرخ و فلک خیابانی و چندین جاذبه دیگری که در راستاتان قرار گرفته است نیز بازدید نمایید. سلفی بگیرید و پاریس واقعی را هم خودتان بشناسید و هم با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

گشت و گزار ظهرگاهی در پاریس!

تا به اینجای گشت و گزار شما در پاریس ساعت تقریبا بین 10:30 تا 11 صبح طول کشیده است. اگر به پایانی خیابان rue de rivoli بروید، به موزه لوور خواهید رسید. درباره بازدید از موزه لوور باید نکاتی را بدانید که در بازدیدتان از این موزه بسیار تاثیرگذار است. اولا که بهتر است که بلیط بازدید از این موزه را قبل از سفر خود به صورت آنلاین خریداری نمایید زیرا، صف بسیار شلوغ و طول و درازی را روبروی خود خواهید داشت. نکته دوم این است که برای این که کل موزه و مخصوصا بخش ایران باستان را ببینید باید 1 روز کامل وقت بگذارید بنابراین، بخش های متنوع و مختلفی را برای بازدید از قبل در نظر بگیرید و ضمناً، از وب سایت موزه لوور چک کنید که بخش مورد نظر شما به خاطر دلایلی همچون بازسازی تعطیل نباشد. در آخر هم این را باید بدانید که موزه لوور تنها آن ساختمان مثلثی شیشه ای نیست و این موزه بسیار بزرگ است و ورودی های مختلفی دارد. اگر بازدیدتان در لوور به اتمام رسید پیشنهاد می کنیم که به خیابان روبرویی خود بروید و از مغازه های فروش سوغاتی و همچنین کافه قنادی ها دیدن نمایید. ضمناً، در پایانی این خیابان ساختمان های مهمی در سر راه شما وجود دارد. ساختمان مرکزی شرکت هواپیمایی ایر فرانس هم در همین محوطه است. البته ساختمان های جذاب و دیدنی که بیشترشان مجسمه هایی با سبک گوتیک دارند هم کم نیست.

دیگر وقت ناهار است! گشت و گزار در پاریس و آن هم در خیابان های پر جاذبه اش را در این ساعت از روز به یک رستوران ختم کنید. اگر به سمت خیابان شانزه لیزه حرکت می کنید، کافه رستوران های فراوانی را خواهید دید. در بین گزینه هایتان هم می توانید رستوران های شلوغ با غذاهای سنتی فرانسوی را پیدا کنید و هم می توایند یک رستوران خلوت و صمیمی را بیابید. اگر هوادار پیتزا هستید و به دنبال همچین رستورانی هستید پیشنهاد می کنیم که به پایانی شانزه لیزه به سمت طاق نصرت پاریس بروید و به رستورانی که در خیابان 65 قرار گرفته است مراجعه کنید. هم محیط بسیار تمیزی دارد و هم انواع پیتزاها را به خوشمزه ترین شکل ممکن سرو می نماید. اگر هم که دوست دارید غذاهای اصیل فرانسوی همچون رتتویی و یا استیک به سبک و سیاق فرانسوی ها میل کنید، باید بدون اغراق بگوییم که همه رستوران هایی که در سر راهتان هستند، خوب و عالی هستند.

نکته! پیشنهاد می کنیم که حتما برای میل کردن وعده ناهار، خیابان شانزه لیزه و یا راستاهای اطراف آن را انتخاب کنید تا در ادامه راستا گشت و گزار در پاریس وقت کمتری را برای رسیدن به راستای خاص صرف کنید. بعد از این که ناهارتان را نوش جان کردید، پیشنهاد می کنیم در معروف ترین خیابان پاریس که ما آن را به نام شانزه لیزه (Champs-Élysées) می شناسیم قدم بزنید و از مغازه های بزرگ آن دیدن کنید. کنندگی اصلی بزرگ ترین و مشهورترین برندهای جهان همچون مونت بلانش، لوئی ویتون، دکتر بلک و یا حتی فروشگاه های فروش لوازم آرایشی همچون صیفورا و بسیاری از برندهای دیگر در دو طرف این خیابان پهن و زیبا کنندگی دارند.حتی دفتر پاریس شرکت هواپیمایی ایران ایر هم در پلاک 63 این خیابان و بر سر نبش قرار گرفته است.

به راستی قدم زدن در شانزه لیزه و خرید کردن در آن یکی از کارهایی است که در گشت و گزار در پاریس آن هم تنها در 1 روز می توانید به خوبی از پس آن بربیایید. بالاتر هم اشاره کردیم، همین خیابان را تا به پایان بروید، به طاق نصرت پاریس (Arc de Triomphe) می رسید.

این بنا به یاد سربازانی که در طول تاریخ جان خود را در راه فرانسه و علی الخصوص در زمان ناپلئون از دست داده اند، ساخته شده است. این بنای بسیار بزرگ که امکان رفتن به بالکنی آن برای بازدیدکنندگان نیز وجود دارد، یکی از معروف ترین ساختمان های تاریخی در پاریس است. درباره این قسمت در پاریس چند نکته جالب وجود دارد.

با این که قوانین رانندگی در پاریس به صورت کلی سفت و سخت است اما در اطراف طاق نصرت به این خاطر که مردم برای پیاده شدن و رفتن به آن ممکن است توقف کنند، تصادف و یا برخورد ماشین ها حال حتی به صورت سطحی نیز خارج از تصور نیست. معمولا توریست ها و کسانی که برای بازدید از این بنا به این قسمت از شهر می آیند، حتی وسط دو لاین جدا کننده خیابان شانزه لیزه و در حایل که ماشین ها در رفت و آمد هستند هم می ایستند تا سلفی بگیرند. با این که ممکن است این کار خطرناک به نظر بیاید که در ذات هم هست اما معملولا این کار آن قدر عادی شده است که با وجود این که گردشگران و مردم از آن منع می شوند اما دیگر راننده ها گویی بر طبق یک قانون نانوشته، مراعات گردشگران را می کنند!

توجه نمایید! توصیه می کنیم که اگر خودتان به تنهایی به گشت و گزار در پاریس می پردازید، با استفاده از گوگل مپ و یا نقشه های شهر پاریس و اپلیکیشن های مرتبط به سمت تور ایفل (Tour Eiffel) یا همان برج ایفل معروف خودمان بروید. خیابان هایی که در اطراف برج ایفل قرار گرفته اند یکی از بهترین و زیباترین خیابان های این شهر هستند و خانه های آن نیز دارای قیمت بسیار زیادی نسبت به بیشتر خیابان ها و محله های این شهر هستند.

خیابان هایی مثل چامپ د مارس (Champ de Mars) و یا آناتولی فرانس (Anatole France) از همین خیابان هایی هستند که می گوییم. در این خیابان که راه بروید، تا دلتان بخواهد دست فروشانی هستند که سوغاتی ها و نمادهای شهر پاریس را با قیمتی بسیار کمتر از داخل مغازه های سوغاتی فروشی به شما می فروشند. برج ایفل در محیط پارک مانندی قرار گرفته است که باید از درب پشتی آن وارد شوید. قبل از ورود شما از ورودی گذر می کنید که از شما بازرسی می گردد. سپس می توانید وارد محوطه ایفل شوید و یا با خردی بلیط آن با آسانسور این برج به طبقات بالا بروید و یا این که در محیط اطراف این پارک جذاب و دیدنی به گشت و گزار بپردازید. البته در روبروی برج ایفل، محوطه ای پارک مانند وجود دارد. در ابتدای این محوطه یک دستگاه چرخ و فلک وجود دارد. در قسمت بالاتر آن می توانید عکس های بهتری از ایفل بیاندازید و همچنین در بالکنی بالادستی آن، می توانید به تماشای ایفل بپردازید. اگر بتوانید تا ساعت 7 عصر در این محوطه باشید، بی شک به قسمت هیجان انگیز چراغانی برج ایفل نیز خواهید رسید.

گشت و گزار عصرانه در پاریس!

خب دیگر! از صبح در خیابان های پاریس در حال گشتن بوده اید و دیگر وقت آن رسیده که به یکی از کافه های سر راهتان بروید و خودتان را یک فنجان آب میوه و یا قهوه مهمان کنید. پیشنهاد می کنیم که در کنارش هم کروسان سفارش دهید تا کاملا حال و هوای پاریسی شما کامل گردد. اگر هنوز هم دوست دارید تا پاریس را بگردید، به سمت خیابان لا دفانس بروید و ضمن بازدید از ارگ جدید پاریس، کلا پاریسی را ببینید که با هر چه که از صبح دیده اید؛ فرقی اساسی داشته باشد. ساختمان های این قسمت از شهر کاملا مدرن و جدید هستند. بسیاری از شرکت های بزرگ جهان در این خیابان هستند و بسیاری از شعبات کنندگی برندهای بزرگ جهان نیز در این خیابان، فروشگاه های بسیار بزرگ دارند. می توانید به فروشگاه های موجود در این خیابان سر بزنید و یا از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید.

نکاتی درباره گشت و گزار در پاریس

  • واقعیت این است که برای بازدید از پاریس تنها 1 روز وقت کافی نیست اما، بهترین کار برای بازدید از این شهر این است که از جاذبه هایی که معرف واقعی پاریس است، دیدن نمایید.
  • نام قبلی شهر پاریس، لوتتیا بوده است و 3 قرن قبل از میلاد مسیح؛ به نام پاریس تغییر نام داد.
  • آب و هوای پاریس، اقیانوسی و معتدل است.
  • بیشترین توریست ها و گردشگرانی که در این شهر خواهید دید، از ایتالیا، ژاپن و روسیه هستند.

در پایان، خبرنگاران برای شما سفر خوبی را آرزو می نماید!

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1561

به "برنامه سفر 1 روزه به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر 1 روزه به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید