بهترین ماستیک ها برای درزبندی بتن کدامند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، رپرتاژ آگهی - در بتن ریزی برای اینکه از ایجاد کفسازی های وسیع و عظیم و معایبی که به همراه دارد جلوگیری گردد، در بین آنها درزهایی ایجاد می نمایند و آن درزها را با استفاده از انواع ماستیک پر خواهند کرد تا در دراز مدت مشکلاتی را به همراه نداشته باشد.

بهترین ماستیک ها برای درزبندی بتن کدامند؟

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در کلینیک بتن ایران تهیه شده است، سعی شده تا انواع ماستیک های مناسب برای درزبندی بتن و ویژگی هر یک را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با ماستیک و ویژگی های آن

قبل از اینکه به معرفی بهترین ماستیک های مناسب برای درزبندی بپردازیم، ابتدا بهتر است با ماستیک، کاربردها و ویژگی های آن آشنا شوید.

ماستیک محصولی است که از آن برای آب بندی استفاده می گردد. یکی از ویژگی های مهم و مثبت ماستیک ها این است که پس از کیورینگ نیز حالت انعطاف پذیر خود را حفظ می کند. همچنین ماستیک بر روی سطوحی از جنس دیگر نیز قابل استفاده است. بر روی سطوحی از چوب، آلومینیوم، شیشه و سنگ مرمر نیز می توان از ماستیک استفاده کرد. بعضی پیمان کاران از ماستیک به عنوان نوعی اتصال دهنده استفاده می نمایند. به طور مثال از آن برای اتصال پنجره ها به سازه اصلی ساختمان استفاده می گردد.

همچنین باید این مورد را هم اضافه کنیم که ترک های موجود در حمام و دستشویی نیز توسط ماستیک ها قابل ترمیم هستند. از مزایای استفاده از ماستیک می توان به هریک از موارد زیر اشاره نمود:

*** ماستیک به هر ماده ای چسبیده می گردد

*** به دلیل داشتن حالت لاستیکی در زمان چسبیدن به سطوح مورد نظر انعطاف خود را حفظ می نماید.

*** دارای مقاومت گرمایی بالا بوده و به همین دلیل در صنعت و در تعمیر کانال گرمایشی و تهویه هوا نیز کاربرد فراوان دارد.

*** در سطوحی که از ماستیک استفاده می گردد، دیگر نیازی به بتونه کاری نمی باشد.

*** مورد استفاده در فضاهای خارجی مانند پشت بام و یا حیاط جهت آب بندی

انواع ماستیک و مزایای استفاده از آن

آشنایی با ماستیک پلی یورتان و مزایای آن

یکی از انواع محصولات ماستیک، ماستیک پلی یورتان می باشد. ماستیک پلی یورتان نوعی از ماستیک هاست که بر پایه ماده شیمیایی پلی یورتان فراوری می گردد. ماستیک پلی یورتان مزایای فراوانی دارد و یکی از آن ها انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد. همچنین یکی از ویژگی های مهم و خوب در ماستیک پلی یورتان این است که حتی پس از کیورینگ نیز این حالت انعطاف پذیر در ماستیک حفظ می گردد. استفاده از ماستیک پلی یورتان مختص به سطوح بتنی نیست و از آن می توان بر روی سطوحی نظیر چوب، آلومینیوم، شیشه و سنگ مرمر نیز استفاده کرد. در بعضی مواقع نیز از ماستیک به عنوان نوعی اتصال دهنده یا چسب استفاده می گردد.

ماستیک پلی یورتان در زمینه آب بندی هواداران بسیاری را به خود جذب نموده است. دارای کیفیتی بسیار بالا و دارای سطحی نرم و صاف می باشد که همین موارد موجب شده تا هواداران بسیاری در زمینه آب بندی سطوج خارجی بتنی و همینطور غیر بتنی پیدا کند.

ماستیک قیری گرم اجرا

یکی از ارکان مهم در کفسازی ایجاد درزهای انبساطی در قسمت های عظیم یا در بیانی واضح تر در کف های عظیم می باشد. باید بدانید که بتن ریزی یکپارچه و ایجاد کف های عظیم کار صحیحی نبوده و این امر دچار ضعف سازه ای و ترک خوردگی خواهد شد.

پس از این رو ضروری است که کف های عظیم ایجاد شده را به قطعات کوچک تر تقسیم نموده و پس از انجام قالب بندی، بتن ریزی گردد. حال می بایست با استفاده از ماده ای میان درزهایی که بین قطعات کوچکتر ایجاد شده را پر کرد تا پس از خشک شدن انعطاف پذیری و الاستیسیته مناسبی داشته باشد.

یکی از انواع ماستیک های شرکت کلینیک بتن ایران که برای پر نمودن و آب بندی درزهای انبساط و ژوئن ها و … به صورت گرم ریز مورد استفاده قرار میگیرد، ماستیک قیری گرم اجرا می باشد. در بیاینی واضح تر ماستیک پایه قیری با اجرای گرم یک نوع پر نماینده تک جزئی بر پایه قیر اصلاح شده با پلیمر می باشد که کاربردهای متنوعی دارد.

از مزایای ماستیک ضد حلال گرم اجرا می توان به هریک از موارد زیر اشاره نمود:

** دارای قیمت مناسب

** دارای اجرا آسان

** به دلیل اینکه ماستیک اجرای گرم هیچ گونه آلودگی برای آب شرب ایجاد نمیکند، برای درزبندی کف سازه های آبی بسیار مناسب است.

مزایا و ویژگی های ماستیک قیری گرم اجرا

ماستیک قیری سرد اجرا

مسلما می دانید که پر نمودن درزهای انبساطی سازه های بتنی از مهمترین مراحل در اجرای سازه می باشد. این کار موجب می گردد تا رفتارهای سازه ای سازگار باشد و علاوه بر آن خواص بتن را حفط نموده و موب نفوذ ناپذیر شدن درز خواهد گشت.

از این رو یکی از درزگیرهای ساده و مقرون به صرفه در این راستا ماستیک قیری با اجرای سرد می باشد. برای آشنایی بیشتر با ماستیک سرد اجرا باید بگوییم که این نوع ماستیک یک نوع ماستیک قیری تک جزئی است که لاستیک بیتومن، قیر و حلال های خاص و افزودنی های شیمیایی ویژه و همینطور رزین های امولسیونی فراوری شده از ترکیبات اصلی ماستیک قیری سرد اجرا می باشند.

ماستیک سرد اجرا در انواع مختلف و کاربردهای فراوان وجود دارد که می توانید با قیمت مناسب و به صورت اینترنتی ماستیک قیری سرد اجرا را از کلینیک بتن ایران خریداری کنید.

مزایای ماستیک سرد اجرا

از مزایای ماستیک پایه قیری سرد اجرا می توان به هریک از موارد زیر اشاره نمود:

** از نظر مالی نسبت به سایر پر نماینده های درزهای انبساطی مقرون به صرفه تر است.

** اجرای آسان تر نسبت به سایر مورد مشابه مانند ماستیک قیری گرم اجرا

** محصولی آماده است و نیازی به اعمال حرارت جهت تبدیل شدن به سیال ندارد.

** دارای فیبرهای غیر آزبستی جهت جلوگیری از ریزش در زمان اجرا.

مزایا و ویژگی های ماستیک قیری گرم اجرا

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید انواع ماستیک با کیفیت و قیمت مناسب هستید، ما به شما مجموعه کلینیک بتن ایران را معرفی میکنیم. شما می توانید هر یک از محصولات مورد نظر خود مانند انواع افزودنی بتن، گروت، واتر استاپ، کیورینگ بتن و … را با خیالی آسوده از کلینیک بتن ایران (www.clinicbeton.ir) خریداری کنید.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6430

به "بهترین ماستیک ها برای درزبندی بتن کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ماستیک ها برای درزبندی بتن کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید