بودجه سال 98 شهرداری قم کمترین افزایش نرخ عوارض را دارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، عبدالله جلالی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم که با حضور استاندار، شهردار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی گفت: لایحه بودجه نهال و درختی است که نیازمند حراست و نگهداری است تا ثمره خوبی داشته باشد.

بودجه سال 98 شهرداری قم کمترین افزایش نرخ عوارض را دارد

وی اضافه کرد: این جلسه به صورت علنی برگزار و در راستای شفاف سازی نیز جلسه شورا به صورت زنده پخش می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال 98 شهرداری قم گفت: این لایحه در 30 دی 97 به شورای شهر قم آمد و از اول بهمن در کمیسیون های تخصصی شورا به بحث و بررسی گذاشته شد که پس از بحث های کارشناسی کمیسیون تلفیق با حضور همه اعضا شورا برگزار گشت.

وی اضافه کرد: مجموعاً از ابتدای وصول لایحه بودجه تاکنون 43 جلسه با 744 نفر ساعت برای بررسی بودجه صرف شده و جز روزهای تعطیل تمامی روزهای کاری، شورای اسلامی شهر قم جلسات تخصصی داشته است.

جلالی با بیان اینکه لایحه بودجه شهرداری 2 هزار و 350 میلیارد تومان بود، اضافه کرد: با بررسی های اجرا شده بودجه سال 98 شهرداری با 2 هزار و 164 میلیارد و 200 میلیون تومان نهایی شد.

وی ادامه داد: نسبت هزینه جاری به عمرانی 20 به 80 درصد است که 437 میلیارد تومان هزینه های جاری و هزار و 726 میلیارد تومان هزینه های عمرانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: از مجموع 20 درصد بودجه اجرایی سال 97 بخشی مربوط به فضای سبز و رفت و روب، آتشنشانی و جمع آوری زباله است.

وی با اشاره به مباحث درآمدی بودجه سال 98 شهرداری قم گفت: یکی از منابع درآمدی بودجه سال 98 شهرداری؛ عوارض عمومی، اختصاصی و درآمدهای مؤسسات، کمک های دولتی و املاک است.

پروژه های نیمه تمام در اولویت است

جلالی با بیان اینکه در بخش پروژه های عمرانی، مجموعه پروژه های نیمه تمام در اولویت است اضافه کرد: توسعه فضاهای سبز نیز در بودجه سال 98 شهرداری قم لحاظ شده و توجه به تملکات به خصوص در هسته مرکزی شهر مورد توجه قرار گرفته است و در خصوص حمل و نقل و ترافیک، توسعه ناوگان حمل و نقل و ایجاد پل های سه سطحه مدنظر است.

وی گفت: لایحه بودجه دارای توضیحات فنی و پیوست های لازم است که در کمیسیون های مختلف شورا با حضور کارشناسان شهرداری قم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: افزایش بهره وری از موضوعات مورد توجه شورا بوده و تلاش شده به رغم تورم موجود، کمترین افزایش را در بخش عوارض شهری داشته باشیم هر چند که این کاهش عوارض برنامه های شهرداری در سال آینده را تحت تأثیر قرار دهد.

توجه به حوزه فرهنگی و ورزشی

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و ورزشی نیز درصد خوبی از بودجه برای این امر اختصاص یافته است.

جلالی ادامه داد: شرایط فعلی به گونه ای است که ساخت و ساز مسکن که یکی از منابع درآمد شهرداری ها است کاهش یافته و این امر موجب کاهش درآمد شهرداری می شود.

وی عنوان نمود: در سال 98 انتظار بیشتری از محل اخذ کمک های دولتی داریم که امیدواریم عوارض سوخت در سال 98 برای شهر قم اختصاص یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 943

به "بودجه سال 98 شهرداری قم کمترین افزایش نرخ عوارض را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه سال 98 شهرداری قم کمترین افزایش نرخ عوارض را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید