بی تابی آمریکا برای قرارداد تجاری با انگلیس پس از برگزیت

به گزارش نوای پرنده پارسی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اعلام علاقه رئیس جمهور آمریکا به عقد قرارداد تجاری دو جانبه با انگلیس پس از خروج آن کشور از اتحادیه اروپا، از این اتحادیه به خاطر کوشش برای حفظ عضویت انگلیس انتقاد کرد.

بی تابی آمریکا برای قرارداد تجاری با انگلیس پس از برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان بولتون روز آدینه در مصاحبه ای بیان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مشتاق است تا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، یک قرارداد تجاری با لندن امضا کند.

وی با اعلام حمایت از برگزیت و همچنین رأی مردم انگلیس در همه پرسی سال 2016، به آن ها اطمینان داد که هر زمان انگلیس از اتحادیه اروپا خارج گردد، آمریکا آماده پشتیبانی از آن ها است.

بولتون با اشاره به بحران سیاسی به وجود آمده در انگلیس بر سر برگزیت، گفت که ترامپ با ترزا می نخست وزیر انگلیس احساس همدردی می نماید، ولی در خصوص استعفای او هیچ نظری ندارد.

وی درباره درخواست ها برای برگزاری دومین همه پرسی ماندن یا رفتن انگلیس از اتحادیه اروپا، تاکید نمود که نتیجه همان رفراندوم اول روشن بوده و اتحادیه اروپا دوست دارد مردم را آن قدر وادار به رأی دادن کند تا نتیجه دلخواهش را بگیرد.

بولتون در آخر بیان کرد اگر اتحادیه اروپا بخواهد دومین همه پرسی برگزیت را هم برگزار کند تا ماندن انگلیس در اتحادیه رأی بیاورد، آن وقت آن ها مجبورند که همه پرسی سومی هم برگزار نمایند تا نتیجه نهایی با دو برد از سه رفراندوم تعیین گردد.

روز آدینه نمایندگان مجلس انگلیس برای سومین بار به طرح توافق شده میان ترزا می نخست وزیر این کشور و رهبران اروپایی بر سر برگزیت رأی منفی دادند.

در حالی که قرار بود انگلیس تا 29 مارس (9 فروردین) از اتحادیه اروپا خارج گردد، رهبران اروپایی هفته پیش بیان کردند به شرطی که مجلس انگلیس توافق به دست آمده با ترزا می را تصویب کند، مهلت لندن برای برگزیت تا 22 می (17 خرداد) تمدید خواهد شد.

ترزا می اعلام نموده است در صورتی که طرح پیشنهادی او برای نحوه خروج کشور از اتحادیه اروپا تصویب گردد، آماده کناره گیری از مقامش خواهد بود.

وی به نمایندگان مجلس بیان کرد: آماده ام تا این مقام را زودتر از زمانی که قصد داشتم، ترک کنم تا آن چه را که برای کشورمان و برای حزبمان صحیح است، انجام دهم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1069

به "بی تابی آمریکا برای قرارداد تجاری با انگلیس پس از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی تابی آمریکا برای قرارداد تجاری با انگلیس پس از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید