مشخص تکلیف 18 پرونده در کمیته ملی مشخص مصادیق شهدای مدافع سلامت

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - چهارمین نشست کمیته ملی مشخص مصادیق شهدای مدافع سلامت صبح روز یکشنبه 25 آبان ماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان اداری و استخدامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه به میزبانی سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل و پرونده 18 شهید مدافع سلامت آنالیز و مشخص تکلیف شد.

مشخص تکلیف 18 پرونده در کمیته ملی مشخص مصادیق شهدای مدافع سلامت

به گزارش وبدا، سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن تأکید بر لزوم پیگیری هر چه سریع تر و دقیق تر پفراینده های شهدای مدافع سلامت، پیشنهاد داد بخشنامه ای برای تکمیل پفراینده های مطروحه به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اینکه در نشست قبلی بیست نفر از شهدای سلامت مشخص تکلیف شدند، اضافه نمود: در این جلسه همچنین قرار شد قبل از تشکیل پفراینده که مرحله بعد از مصوبات کمیته است، در نشستی در دبیرخانه، مسئولان مربوطه بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان پفراینده قرار گیرند تا اقدامات لازم سرعت بیشتری انجام بگیرد.

دکتر نمکی گفت: با توجه به ضرورت تسریع در مشخص مصداق شهدای سلامت و انتظار افکار عمومی، لازم دانستیم که شرایط این عزیزان زودتر تعین تکلیف کنیم، که خوشبختانه با همکاری اعضای کمیته این فرایند سرعت بیشتری گرفته است و تلاشمان بر این است که در کم ترین زمان ممکن تمامی پفراینده ها تکمیل و مشخص تکلیف گردد.

وی با تأکید بر اهمیت مقام معنوی شهدا برای جامعه پزشکی و خانواده شهدای سلامت، گفت: ایثارگری مثل شهید دکتر زارع که پیوند قرنیه انجام می داد، درآمد اقتصادی مناسبی داشتند؛ لذا مهم این است که منزلت شهید که یک نشان افتخار ملی-مذهبی و اعتقادی است پاس بداریم. در مشخص مصداق هم باید دقت کامل داشته باشیم، زیرا درجات معنوی در تاریخ یک ملت، به عنوان نشان افتخار و معنویت یک قوم است و نباید مخدوش گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به تعداد بالای پزشکان و متخصصانی که در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده اند، بیان کرد: هم اکنون در تمام دانشگاه ها، در تمام بخش ها و تمام رشته ها مرگ پرسنل به دلیل کووید 19 داریم و یکی از مسائل ما در این دوره این است که سردارها و ژنرال های این مبارزه سه برابر نیروهای دیگر شهید شده اند. علت آن هم این است که این عزیزان به عنوان فرماندهان خط مقدم مبارزه، تن به آتش زدند تا دیگران با شجاعت بیشتری سمت بیماران بفرایند.

رییس سازمان اداری و استخدامی نیز با ارائه گزارشی درباره شرایط پفراینده های کادر درمان و پزشکی، گفت: تا به امروز 29 دانشگاه پزشکی کشور فهرست مورد نظر خود را برای کمیته ارسال نموده اند و کل پفراینده هایی که تا به امروز به دست این سازمان رسیده، 116 پفراینده است؛ که 20 پفراینده آن در سومین نشست کمیته ملی مشخص مصادیق شهدای مدافع سلامت و 18 پفراینده هم در نشست حاضر تأیید و مشخص تکلیف شد.

گفتنی است در این جلسه ضمن بازبینی و آنالیز بعضی پفراینده های خاص توسط اعضای کمیته، شرایط 18 پفراینده دیگر از شهدای سلامت مشخص تکلیف شد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5600

به "مشخص تکلیف 18 پرونده در کمیته ملی مشخص مصادیق شهدای مدافع سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف 18 پرونده در کمیته ملی مشخص مصادیق شهدای مدافع سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید