تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به دانش بنیان لازم است

به گزارش نوای پرنده پارسی، کرمان - خبرنگاران - معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان را ضروری خواند و گفت : تحقق این مهم احتیاج به همراهی افراد با اعتماد به نفس، خلاق و پیگیر دارد.

تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به دانش بنیان لازم است

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان استان کرمان اضافه نمود: شاخص اصلی محیط کسب و کار در حوزه دانش بنیان، فردی است که باید اعتماد به نفس داشته و از خستگی ها خسته نگردد و دانش ، خودساختگی ، خودباوری و منابع اقتصادی از دیگر شاخصه های بعدی آن هستند.

ستاری گفت : در پنج سال اخیر سعی شده محیطی ایجاد کنیم که استعدادها را شناسایی و شکوفا کنیم و این کار احتیاج به ساختارهای جدید داشت که در قالب شرکت های دانش بنیان به دنبال آن هستیم فرهنگ جدیدی در بین دستگاه ها و در بین مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد نفتی همه مسائل تنها با تزریق پول حل می گردد، ادامه داد: تفکرات نفتی در اقتصاد زجر آور است و این سیستم جدید فرصتی برای عوض کردن آن فضا است و در این راستا بخش عمده ای از تحولات اقتصاد دانش بنیان باید در دانشگاه ها ایجاد گردد.

ستاری تاکید نمود: در اقتصادنفتی معنای شغل استخدام است و برای استخدام باید فرد مدرکی را دریافت کند و اینها محورهایی هستند که باید تغییر یابند و کارآفرین در جامعه صندلی خود را پیدا کند زیرا باید بدانیم هر جایی پول دولت در آن خرج می گردد سقف پرواز و آرزوهای آن تعیین است.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری گفت: در حوزه های دانش بنیان مسائل زیادی وجود دارد زیرا کار جدیدی است و مهم است که کوشش کنیم تا بتوانیم این موارد را جا بیاندازیم.

وی با تاکید بر اینکه انسان و کارآفرین است که اقتصاد دانش بنیان را محقق می نماید و تنها به تجهیزات و فضاها نیست، تاکید نمود: مهم این است که در استان ها محیط برای توسعه فعالیت های دانش بنیان محقق گردد.

ستاری با اشاره به این مطلب که صندوق های پژوهش و فناوری برای تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان نقش بسیار مهمی دارند و ما هم آماده هستیم که به آنها یاری کنیم، گفت: جهت گیری بانک ها باید به شرکت های دانش بنیان متفاوت از سایر حوزه ها باشد.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری گفت: درست نیست انتظار داشته باشیم مسائل استان ها را فردی با جیب پرپول حل نماید بلکه باید با همت مدیران، دانشگاهیان و جوانان حل گردد.

ستاری یادآور شد: تقریبا سالی برای پنج هزار نفر معافیت سربازی را پیگیری می کنیم و از امسال موضوع امریه های سربازی در شرکت های دانش بنیان را دنبال می کنیم.

وی تاکید نمود: باید در استانها محیطی فراهم گردد که کسی به خود جرات ندهد که کرکره یک کارآفرینی را پایین بکشد.

7440/ 5054

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1095

به "تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به دانش بنیان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر رویکرد از اقتصاد نفتی به دانش بنیان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید