توصیه ای به سیاستگذاران برای قانع کردن مردم در برابر خطرات کرونا در آستانه نوروز

به گزارش نوای پرنده پارسی، عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران یکی از راه چاره های برقراری ارتباط در ایام نوروز و در دوران کرونا را یاری دریافت از فضای مجازی مطرح کرد و گفت: هرچند دید و بازدیدهای مجازی نمی تواند جای دید و بازدیدهای واقعی و حضوری را بگیرد، اما برای جلوگیری از عوارض خطرناکی که می تواند غیرقابل جبران هم باشد، چاره ای نیست جز اینکه از ابزار فضای مجازی و ابزارهای مشابه استفاده کنیم.

توصیه ای به سیاستگذاران برای قانع کردن مردم در برابر خطرات کرونا در آستانه نوروز

عباسعلی یزدانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به نقش مسئولیت پذیری اجتماعی در کاهش ویروس کرونا در ایام نوروز اظهار کرد: در اوایلی که موضوع کرونا مطرح شد، این نگرانی وجود داشت که اگر کرونا به عنوان پدیده ای زودگذر باشد، می توان برای آن چاره جویی کرد، اما اگر قرار باشد به صورت طولانی مدت با آن روبرو باشیم، یکی از پیامدها و عوارض آن این است که مردم خسته خواهند شد و وقتی خسته شوند کمتر احتیاط می نمایند و طبیعتا باید خود را به نوعی سازگار نمایند که به زندگی عادی شان لطمه ای وارد نگردد؛ به ویژه در زمینه دید و بازدیدها که مباحث زیادی وجود دارد و نمی توان از مردم انتظار داشت تا سنتی که با آن عظیم شده اند و به نوعی سبک زندگی شان محسوب می گردد را کاملا نادیده بگیرند.

وی ادامه داد: اما باید به این نکته هم توجه کنیم و تبلیغات مان را به این سمت و سو ببریم که ما اکنون در حال ترسیم دوره تاریخی از تمدن بشری هستیم و این شرایط را شاید در دوره هایی که جنگهای گسترده ای هم رخ داده تجربه کردیم.

این مددکار اجتماعی با بیان اینکه ناچاریم از هوش خود استفاده و راه چارهی پیدا کنیم؛ یکی از این راه چاره ها را یاری دریافت از فضای مجازی بیان کرد و گفت: هرچند دید و بازدیدهای مجازی نمی تواند جای دید و بازدیدهای واقعی و حضوری را بگیرد، اما برای جلوگیری از عوارض خطرناکی که می تواند غیرقابل جبران هم باشد، چاره ای نیست جز اینکه از ابزار فضای مجازی و ابزارهای مشابه استفاده کنیم.

یزدانی با اشاره به این که فضای مجازی یکی از راه های برطرف بخشی از این محدودیت هاست، گفت: البته سیاست گذاران ما باید برای این موضوع فصل تبلیغاتی، اطلاع رسانی و مطلع سازی را باز نمایند و صرف توصیه های مستقیم (که به خانه یکدیگر نروید و با فضای مجازی این نقیصه را جبران کنید) نمی توان راهگشایی کرد. باید برای این موضوع هزینه و در قالب سریالها و فیلم ها برنامه ریزی کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران یکی دیگر از راه ها را گفت وگوی با مردم بیان کرد و ادامه داد: یکی از نقیصه های مهمی که در کشور داریم ضعف گفت وگوی بین اجزای مختلف جامعه است؛ به عبارتی قشرهای مختلفی که در جامعه وجود دارند، به ویژه دولتمردان، مدیران و تصمیم سازان بسیار کم با مردم گفت وگو می نمایند و تصور بر این است که مردم باید گوش به فرمان باشند، اما این تصور در این شرایط که با دشمن خطرناکی به نام اپیدمی کووید-19 روبرو هستیم ممکن است چندان راهگشا نباشد.

وی معتقد است که باید از این شرایط برای اصلاح رویه ها استفاده کنیم. باب گفت وگو با مردم را باز کنیم و مردم را تشویق کنیم که اگر سوالی دارند بپرسند و پاسخ درستی هم بگیرند. این سوال باید برای سیاستگذاران ما وجود داشته باشد که چرا باوجود توصیه های بهداشتی موجود، تعدادی از مردم هنوز از ماسک استفاده نمی نمایند؟ که یکی از دلایل آن می تواند ضعف اعتماد اجتماعی باشد.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: می توان از شرایط موجود به عنوان فرصت استفاده کرد و تغییر رویه ای را در جامعه بنا بگذاریم و مردم را تشویق کنیم که سوال بپرسند و از سوی دیگر خود را در هر موقعیت و شرایطی که هستیم ملزم بدانیم که مردم را توجیه کنیم به جای اینکه صرفا توصیه و دستور و جریمه کنیم، مردم را توجیه کنیم؛ مردم کشور ما مردمی عاقل و هوشمند هستند و اگر قانع و توجیه شوند که اتفاقی به نفع خود و جامعه است همکاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: اکنون همه می دانند که برطرف این اپیدمی تنها با همراهی جمعی می تواند اتفاق افتد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6466

به "توصیه ای به سیاستگذاران برای قانع کردن مردم در برابر خطرات کرونا در آستانه نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه ای به سیاستگذاران برای قانع کردن مردم در برابر خطرات کرونا در آستانه نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید