تکمیل بیمه هنرمندان کرمان

به گزارش نوای پرنده پارسی، پور ابراهیمی گفت: در بخش بیمه هنرمندان اتفاق خوبی افتاده و درخواست این است که مابقی افراد واجدشرایط در برنامه زمانبندی مورد توافق قرار گیرند.

تکمیل بیمه هنرمندان کرمان

به گزارش خبرنگار از، نشست مشترک با حضور معاونان وزیر ارشاد، مدیرکل پارلمانی و مسئولان ارشد وزارت ارشاد و مسئولان صندوق حمایت از هنرمندان به درخواست پورابراهیمی برگزار گشت.

این جلسه که متعاقب نشست پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با وزیر ارشاد برای حل مسائل هنرمندان استان کرمان بود و پورابراهیمی با تقدیر و تشکر از وزیر ارشاد از معاونان وی بابت پیگیری مسائل هنرمندان استان گفت: یکی از مسائل ما حمایت جدی دولت از هنرمندان در قالب تشکل های حرفه ای است.

او بیان داشت: در استان کرمان با همت هنرمندان، خانه هنرمندان شکل گرفته که بتواند همه گروه ها و رشته های هنری را زیر پوشش گیرد و یک تشکیلات منجسم در ارتباط با فعالیت های هنری بخش خصوصی در کنار دولت باشد.

پورابراهیمی ادامه داد: ارائه گزارش این اقدامات در استان به وزیر موجب شد مبنا و چارچوبه ای برای دیگر استان ها قرار گیرد که در بخش غیردولتی و خصوصی مجموعه های هنری اقدامی داشته باشند.

او افزود: در راستای این ماموریت، تشکیل مجموعه شهر هنرمندان استان کرمان است که با خانه هنرمندان توافقات اولیه آن و هماهنگی با استاندار هم اجرا شده که بتوانیم مجموعه ای از ظرفیت های لازم برای عرضه فعالیت های هنری و فرهنگی در این مجموعه به صورت متمرکز ارائه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث مجموعه از تالار های تخصصی مرتبط با رشته های هنری، عرضه محصولات هنری و فرهنگی، واحد های مسکونی و ... می تواند در این طرح قرار گیرد.

درخواست پورابراهیمی این بود که گزارش اولیه در صورت موافق مورد حمایت جدی قرار گیرد و به عنوان کار آزمایشی در کرمان عملیاتی شود و تسهیلات با نرخ های ترجیحی و کمک بلاعوض برای ساخت را داشته باشیم.

در پاسخ به این موضوع معاون وزیر ارشاد اعلام نمود: به دو روش می توانیم به این مسئله کمک کنیم، اگر پروژه هنری ساخته شود بعد از 40 درصد ساخت امکان کمک بلاعوض برای آن خواهد بود و در خصوص وام ها با نرخ های ترجیحی با مبالغ محدود برای هر یک از هنرمندان امکان پذیر است، اما مبالغ ایجاد یک مجموعه بزرگ نیازمند تفاهم همکاری بین وزارت ارشاد با صندوق توسعه ملی یا صندوق کارآفرینی امید است که در صورت پیگیری کمیسیون اقتصادی این کار را هم انجام می دهیم.

پورابراهیمی از مسئولان استانی در ارتباط با حوزه هنری خاطرنشان کرد: در بخش بیمه هنرمندان اتفاق خوبی افتاده و درخواست این است که مابقی افراد واجدشرایط در برنامه زمانبندی مورد توافق قرار گیرند.

او در این جلسه با تشکر از مسئولان ارشد صندوق حمایت از هنرمندان خاطرنشان کرد: برای این موضوع در نشست مشترکی در کرمان بخشی که بیمه نشدند را با برنامه جامعی، بیمه هنرمندان را به صورت 100 درصد در کرمان تمام کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به بحث تالار مرکزی شهر کرمان هم پرداخت و گفت: مدت ها عملیات اجرایی آن متوقف مانده و لازم است تسریع شود، 95 درصد پروژه تمام شده است.

در خصوص این موضوع هم معاونان وزیر ارشاد با تایید مباحث گفتند: از دغدغه های جدی ما در حوزه تکمیل مراکزهنری، استان کرمان است که تلاش می کنیم بخشی از حدود 500 میلیون تومان اعتباری که در نظر گرفته شده و از طریق انتشار اوراق است با پیمانکار تحویل شود و نیمه دوم امسال شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

پورابراهیمی در ادامه با ابراز گلایه از وضعیت نیروی انسانی در بعضی از شهرستان های کرمان گفت: در شهرستان راور فقط دو نیرو در حوزه مسئولیتی اداره ارشاد در حال فعالیت هستند که به هیچ عنوان پاسخگو نیست و در اعلام استخدامی وزارت ارشاد نامی از شهرستان های کرمان و راور نبود.

نماینده کرمان وراور در مجلس نامه خود به وزیر را ارائه کرد که ابراز گلایه بود از اقداماتی باید انجام می شد و معاون وزیر اعلام نمود: تلاش می کنیم سهمیه استخدامی را برای شهرستان های محرومی همچون راور اخذ کنیم.

مدیرکل ارشاد کرمان هم دستور داد موضوعات مروبط به نیرو های انسانی حوزه استان را به نحوهی مدیریت کند که امکان حل مسائل کسری نیرو در راور فراهم شود.

ی

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2720

به "تکمیل بیمه هنرمندان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل بیمه هنرمندان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید