خبرنگاران اراضی عشایر و کشاورزان در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان تعیین تکلیف می شود

به گزارش نوای پرنده پارسی، اردبیل - خبرنگاران - رییس کل دادگستری استان اردبیل از تلاش برای مشخص تکلیف اراضی عشایر و کشاورزان در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد.

خبرنگاران اراضی عشایر و کشاورزان در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان تعیین تکلیف می شود

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل داشت: قرار است با حضور مسوولان شرکت کشت و صنعت پارس و نماینده سازمان خصوصی سازی (از طرف شرکت کشت و صنعت مغان) از طریق نمایندگان امور اراضی ، جهاد کشاورزی ، ثبت و دادگستری در قدم اول اصلاح سند در خصوص 16 هزار هکتار متعلق به عشایر در اسرع وقت انجام و اسناد مالکیت لازم در این زمینه صادر شود.

وی همچنین با اشاره به برخی اخبار روزهای اخیر در فضای مجازی و رسانه ای پیرامون شرایط واگذاری کشت و صنعت و پیگیری های مستقیم استاندار و مراجع نظارتی و امنیتی استان افزود: دستگاه قضایی استان با جدیت و قاطعیت در زمینه حق و حقوق بیت المال ورود کرده است.

وی گفت: در موضوع واگذاری کشت و صنعت مغان با کشف پشت صحنه فسادآلود واگذاری به برنده اول ، با ابطال این واگذاری از غارت بیت المال جلوگیری شده و در این خصوص استاندار اردبیل و نهادهای امنیتی و نظارتی استان اقدامات لازم را درکنار دستگاه قضایی معمول کردند.

به گفته عتباتی ، در زمینه خریدار و متصرف فعلی نیز اقدامات نظارتی و قضایی جامعی انجام پذیرفته و موضوع واگذاری ،کارشناسی و قیمت گذاری شرکت به صورت کامل بررسی و به مراجع نظارتی و قضایی در مرکز اعلام و موضوع کماکان تعقیب می شود.

او افزود: با توجه به اینکه ارزیابی بر اساس صورت مالی سرانجام سال 95 بوده ،می بایست بر اساس صورت مالی سال 96 صورت می گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاریخ و مدت اعتبار کارشناسی های اجرا شده از نظر مقررات قانونی خدشه دار بوده و قیمت واقعی شرکت و مابه التفاوت واگذاری بررسی و استخراج شده و اقدامات لازم برای تعیین تکلیف موضوع از سوی قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور در حال انجام می باشد.

عتباتی گفت: دستگاه قضایی استان اقدامات لازم را جهت تعقیب موضوع با رویکرد حفظ حقوق بیت المال در دستور کار خود قرار داده و نتیجه را به اطلاع هم استانی های فهیم اعلام خواهد کرد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4327

به "خبرنگاران اراضی عشایر و کشاورزان در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان تعیین تکلیف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اراضی عشایر و کشاورزان در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان تعیین تکلیف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید