خبرنگاران ارتقا کیفیت تجهیزات حفاظت فردی پزشکان همدان در اولویت است

به گزارش نوای پرنده پارسی، همدان- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افزایش کیفیت و بهبود دسترسی به اقلام حفاظتی با هدف پیشگیری از ابتلای پرسنل بهداشتی و درمانی این استان به ویروس کرونا در اولویت این دانشگاه است.

خبرنگاران ارتقا کیفیت تجهیزات حفاظت فردی پزشکان همدان در اولویت است

منوچهر کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بیان نمود: دانشگاه علوم پزشکی همدان از مرحله تامین و تدارک کمی اقلام حفاظت فردی عبور کرده و در تلاش برای افزایش کیفیت ماسک و سایر تجهیزات کادر بهداشتی و درمانی است.

وی درباره برخی خبرها مبنی بر ارائه نکردن ماسک ان 95 به کادر درمانی اضافه کرد: ماسک به اندازه کافی در دسترس پزشکان است اما در شرایط کنونی، ماسک ها با بسته بندی خاص و خارجی وارد نمی شوند و ملاک برخی پزشکان درباره ماسک ان 95 تنها ماسک ها قدیمی با بسته بندی خاص است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: ماسک های جدید آزمایش شده و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند اما به واسطه شرایط بحرانی بسته بندی آنها خاص و مانند گذشته نیست.

کرمی گفت: برخی بر این باورند تیم همراه فرد نمونه گیر باید همگی از ماسک ان 95 استفاده کنند یا همه کادر پزشکی هر کاری می کنند باید ماسک فیلتر دار داشته باشند در حالیکه ثابت شده که تنها افرادی که در فرایند نمونه گیری یا فرایند لوله گذاری مشارکت دارند باید از این ماسک ها استفاده کنند.

وی بیان نمود: همچنین برخی مدعی هستند که ماسک های FFP2 اثر بخشی لازم را ندارد در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثابت کرد که این نوع ماسک ها هم از اثر بخشی بالایی برخوردار هستند.

وی درباره چرایی دفن بهداشتی موارد مشکوک به کرونا نیز توضیح داد: این اقدام به منظور پیشگیری از تجمع های انسانی در زمان تشییع متوفی صورت می گیرد چراکه در هر صورتی هر گونه تجمع حتی توسط افراد سالم می تواند خطرآفرین باشد.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز 15 فروردین امسال 53 هزار و183 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و 294 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 17 هزار و 935 نفر نیز بهبود یافته اند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4198

به "خبرنگاران ارتقا کیفیت تجهیزات حفاظت فردی پزشکان همدان در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتقا کیفیت تجهیزات حفاظت فردی پزشکان همدان در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید