خبرنگاران افت شاخص بورس در نخستین روز هفته

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران - شاخص کل در بازار بورس امروز ( شنبه) 37 هزار و 623 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و 135 هزار واحد رسید.

خبرنگاران افت شاخص بورس در نخستین روز هفته

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، در معاملات امروز بیش از 6 میلیارد و 923 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 70 هزار و 911 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هفت هزار و 20 واحد کاهش به 416 هزار و 127 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و 591 واحد افت به 272 هزار و 146 واحد رسیدند.

شاخص بازار اول 31 هزار و 580 واحد و شاخص بازار دوم 61 هزار و 950 واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فراوری فولاد سپید فراب کویر (کویر) با 247 واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با 135 واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با 59 واحد، فنرسازی زر (خزر) با 41 واحد، بیمه ملت (ملت) با 40 واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با 37 واحد و نورد و قطعات فولادی (فنورد) با 32 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و 814 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و 522 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و 363 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و 132 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و 384 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 270 واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و 127 واحد ،تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد صنعتی زر ماکارون (غزر)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، کاشی الوند (کلوند)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه 501 میلیون و 374 هزار برگه سهم به ارزش هفت و 756 میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین شرایط شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود 294 واحد کاهش داشت و بر روی کانال 17 هزار و 139 واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و 504 میلیون برگه سهم به ارزش 46 هزار و 57 میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای توزیع داروپخش (دتوزیع)، قاسم ایران (قاسم)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، سیمان ساوه (ساوه)، فراوریی و خدمات صنایع نوز توکا (وتوکا)، کلر پارس (کلر)، سرمایه گذاری پویا (وپویا) و فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) هم تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6310

به "خبرنگاران افت شاخص بورس در نخستین روز هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افت شاخص بورس در نخستین روز هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید