خبرنگاران جلسه آمادگی بروز سیل در گلستان برگزار گردید

به گزارش نوای پرنده پارسی، گرگان - خبرنگاران - مسوولان گلستان در آستانه اولین سالگرد وقوع سیل این استان و در راستای هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باران شدید در روزهای آینده، جلسه آمادگی برای بروز احتمالی سیلاب و طغیان رودخانه ها برگزار کردند.

خبرنگاران جلسه آمادگی بروز سیل در گلستان برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان در این جلسه که امروز پنج شنبه برگزار گردید نوربخش دادشی مدیرکل هواشناسی استان پیش بینی کرد که از روز سوم فروردین و با فعالیت سامانه بارشی، بین 30 تا 80 میلی متر باران در گلستان خواهد بارید.

بر اساس گزارش ارایه شده مسوولان حاضر در این جلسه احتمال وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها و اختلال تردد در جاده های گلستان در مدت فعالیت این سامانه وجود دارد.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم در این جلسه برای جلوگیری از خسارات احتمالی خواهان آمادگی کامل مدیران دستگاه های مرتبط شد.

همچنین در این جلسه شرایط ظرفیت سدهای گلستان و آخرین شرایط لایروبی رودخانه ها مورد آنالیز نهاده شد.

سیل ابتدای سال جاری گلستان علاوه بر برجای گذاشتن هزاران میلیارد تومان خسارت، 11 کشته بر جای گذاشت.

کارشناسان اعلام کردند که مطابق ارزیابی ها، بعضی اقدامات و اجرای طرح های مرتبط مانند تکمیل سد نیمه تمام نرماب، لایروبی رودخانه ها و باز کردن به هنگام دریچه سدها می توانست مانع بروز سیلاب شده یا دست کم قدرت تخریبی این حادثه قهری را تا حد زیادی مهار و کنترل کند.

تجارب ادوار گذشته حاکیست هر 10 سال حداقل یک سیل عظیم در گلستان اتفاق می افتد که درس نگرفتن از آن و کم توجهی به ضرورت برطرف نارسایی ها این استان را آسیب پذیر و به محلی برای تاخت و تاز سیلاب های ویرانگر تبدیل نموده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4058

به "خبرنگاران جلسه آمادگی بروز سیل در گلستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جلسه آمادگی بروز سیل در گلستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید