خبرنگاران خنثی سازی تحریم ها نیازمند تسهیل گری در حوزه صادرات است

به گزارش نوای پرنده پارسی، کرمانشاه - خبرنگاران- استاندار کرمانشاه یکی از ابزارهای جهش فراوری را تسهیل گری در حوزه صادرات دانست و گفت: خنثی سازی تحریم ها با تسهیل گری در راستا کارآفرینان، فراوریکنندگان و صادرکنندگان امکان پذیر است.

خبرنگاران خنثی سازی تحریم ها نیازمند تسهیل گری در حوزه صادرات است

به گزارش خبرنگاران؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری اضافه نمود: ساختار اداری کشور به گونه ای است که استان ها از استقلال تصمیم گیری چندانی در حوزه مالی برخوردار نیستند و مدیران برای هر کاری نیازمند استعلام از وزارتخانه هستند.

وی گفت: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند باید حتما این اختیار تصمیم گیری در حوزه مالی را به استان ها واگذار کنند تا مسائل به حداقل برسد.

استاندار کرمانشاه بعضی از مسائل حوزه مالی را نیز در حوزه اختیارات استان دانست و تاکید نمود: انتظار می رود که مدیران دستگاه های مختلف اینگونه مسائل را با دلسوزی مرتفع کنند.

وی گمرک را از جمله مجموعه های مرتبط با صادرکنندگان دانست و توضیح داد: صادرکنندگان در شرایط بسیار سخت و با ایثارگری و فداکاری در شرایط جنگ تمام عیار مالی مشغول فعالیت هستند و به کشور یاری می کنند.

بازوند اعلام کرد: در این شرایط سخت باید مجموعه گمرک تسهیلگر بخش صادرات باشد در غیر این صورت ما گرفتار یک خود تحریمی داخلی خواهیم شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ساختار اداری بعضی از کارمندان تمایلی به جوابگویی به ارباب رجوع را نداشته و انگار وظیفه ای در این حوزه ندارند که این یک ذهنیت بسیار بد و مخرب است و این افراد باید توبیخ شوند.

استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای 2 مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی است که سالانه حدود سه میلیارد دلار کالا از مرزهای استان به خارج از کشور صادر می گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6267

به "خبرنگاران خنثی سازی تحریم ها نیازمند تسهیل گری در حوزه صادرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خنثی سازی تحریم ها نیازمند تسهیل گری در حوزه صادرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید