خبرنگاران نخستین دادگاه محتکران کالاهای بهداشتی برگزار گردید

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران-خبرنگاران- علی القاصی مهر، دادستان تهران هشدار داد در برخورد با افراد فرصت طلبی که برای سودجوئی بیشتر اقدام به احتکار اقلام مورد احتیاج برای پیشگیری از انواع بیماری نمایند، قاطعانه برخورد خواهد نمود و بیان کرد تا به امروز برای 21 نفر از 92 متهم دستگیر شده کیفرخواست صادر شده است.

خبرنگاران نخستین دادگاه محتکران کالاهای بهداشتی برگزار گردید

به گزارش پایگاه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در پی شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرها و مناطق کشور از جمله شهر تهران و کمبود برخی از لوازم بهداشتی مربوطه و سوء استفاده برخی از توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم و محصولات بهداشتی (از جمله دستکش، ماسک، مواد ضد عفونی کننده) با اقدام قاطع و به موقع دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همکاری دستگاههای مربوطه طی چند روز گذشته تعداد 92 نفر از افراد سودجو که با سوءاستفاده از شرایط و شرایط موجود اقدام به احتکار اقلام موصوف و تهدید بهداشت عمومی بواسطه امتناع ازتوزیع لوازم و وسایل بهداشتی مورد احتیاج جهت پیشگیری از بیماری کرونا کردند، شناسایی و دستگیر شدند و با تشکیل پرونده قضایی اقدامات قانونی جهت صدور حکم و مجازات آنها در حال پیگیری است.

برای تعداد 21 نفر آنها کیفرخواست به جرم اخلال در نظام مالی کشور به وسیله احتکار مایحتاج عمومی از قبیل دستکش و ماسک صادر و دادگاه آنها در حال برگزاری است.

گفتنی است از متهمین دستگیر شده حدود 55 میلیون عدد دستکش، بیش از 50 میلیون عدد ماسک و هزاران لیتر انواع مختلف از محلول های الکلی ضدعفونی کننده کشف و جهت استفاده در مراکز درمانی به وزارت بهداشت تحویل شده است.

یادآوری می گردد این دادسرا در برخورد با افراد فرصت طلبی که برای سودجوئی بیشتر اقدام به احتکار اقلام مورد احتیاج برای پیشگیری از انواع بیماری و ایجاد شرایط سخت برای هموطنان عزیز کنند، قاطعانه برخورد خواهد نمود.

علی القاصی مهر دادستان تهران در سرانجام از مردم تقاضا کرد تا به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد به کارگیری اقدامات لازم جهت پیشگیری از این بیماری توجه کنندو

همچنین مراجعه افراد دارای علائم بیماری هستند به مراکز معین شده جهت درمان و جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری در بین سایر افراد توجه کنند زیرا استنکاف از این امر مسئولیت قانونی دارد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3938

به "خبرنگاران نخستین دادگاه محتکران کالاهای بهداشتی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین دادگاه محتکران کالاهای بهداشتی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید