خبرنگاران واریز سهمیه سوخت ویژه مناطق زلزله زده قطور

به گزارش نوای پرنده پارسی، ارومیه- خبرنگاران- مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: سهمیه سوخت از نوع نفت سفید ویژه خانوارهای ساکن در یک کدپستی مناطق زلزله زده شهرستان خوی در کارت بانکی سرپرستان خانوار شارژ شد.

خبرنگاران واریز سهمیه سوخت ویژه مناطق زلزله زده قطور

احمد مجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: همزمان با وقوع زلزله در بخش قطور شهرستان خوی، سهمیه نفت سفید برای خانوارهای یک و 2 نفره به میزان 200 لیتر و بیش از 2 نفر به میزان 400 لیتر از طریق فروشندگی های مستقر در آن بخش و 12 دستگاه نفتکش توزیع شد.

وی افزود: تمام خانوارهای زلزله زده که در یک ملک با یک کدپستی ساکن هستند، از امروز می توانند سهمیه ویژه نفت سفید به میزان 200 لیتر را دریافت کنند.

وی بیان نمود: با توجه به برودت هوا و شرایط خاص حاکم در بخش قطور، مردم زلزله زده تحت هیچ شرایطی نباید مسئله ای در ارتباط با دریافت سوخت داشته باشند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: میزان ذخیره سازی سوخت زمستانی در انبارهای نفت منطقه در شرایط مطلوبی واقع شده است و مسئله ای در تامین سوخت مورد نیاز مردم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه قطور و سپس زرآباد خوی با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود 104 نفر، بستری شدن 10 نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت 9:22 راهی منطقه قطور شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت 19:30 زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی 5.9 ریشتر زرآباد را لرزاند و خسارت های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در زرآباد تنها چند مصدوم جزئی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز دوشنبه موکول شود که متاسفانه برخی ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند.

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند و بسیاری از افراد مطلع اکنون بر این عقیده هستند که دست اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3908

به "خبرنگاران واریز سهمیه سوخت ویژه مناطق زلزله زده قطور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واریز سهمیه سوخت ویژه مناطق زلزله زده قطور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید