خبرنگاران 5.8 تُن گوشت ناسالم در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مهاباد- خبرنگاران- رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: سال جاری در بازدیدکارشناسان این شبکه، پنج هزار و 880 کیلوگرم گوشت و فرآورده های خام دامی ناسالم از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

خبرنگاران 5.8 تُن گوشت ناسالم در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد

عباس شروع روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی مهاباد در 9 ماه گذشته در مجموع 2 هزار و 126 نوبت بازدید را مراکز فراوری، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی انجام دادند و در این بازدیدها پیروز به کشف و ضبط هزار و 680 کیلوگرم گوشت قرمز، گوشت مرغ و آلایش های دامی و مرغی غیرقابل مصرف شدند.

وی با اشاره به نظارت بازرسان شبکه دامپزشکی بر کشتار دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی این شهرستان نیز اضافه نمود: در این مدت در مجموع سه هزار و 960 راس دام سنگین (گاو و گوساله) و سه هزار و 830 راس دام سبک (گوسفند و بز) در این کشتارگاه ذبح شد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در کشتارگاه دام بازرسان در سه مرحله قبل از کشتار، حین و بعد از کشتار بر لاشه دام نظارت نموده و در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری، گوشت دام را از چرخه مصرف خارج می نمایند.

وی اضافه نمود: در این مدت بازرسان شبکه دامپزشکی مهاباد پیروز شدند از ورود لاشه چندین راس دام سبک و سنگین قبل و بعد از کشتار در مجموع به وزن چهار هزار و 200 کیلوگرم به چرخه مصرف انسانی جلوگیری نمایند.

وی از عرضه نمایندگان و فراورینمایندگان فرآورده های خام دامی شهرستان خواست تا با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود، با گروه های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

شروع ، در مورد برخورد با عرضه نمایندگان مرغ زنده در مهاباد نیز گفت: در این مدت با 49 نفر از عرضه نمایندگان مرغ زنده برخورد قانونی انجام شده، 15 واحد قطعه بندی مرغ کشتار روز به تعزیرات حکومتی معرفی، 9 خودرو عرضه مرغ زنده متوقف و پنج باب مغازه نیز در این زمینه پلمب شده است.

وی همچنین از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به وسیله تماس با شماره های 42442228 و 42442229 این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع آنالیز گردد و از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری نمایند.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد به شهروندان اطمینان داد که فرآورده های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی است، به طور کامل سالم و بهداشتی است.

مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 60 واحد عرضه فرآورده های خام دامی است؛ در این شهرستان 240 هزار راس دام سبک و 24 هزار راس دام سنگین وجود دارد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5878

به "خبرنگاران 5.8 تُن گوشت ناسالم در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5.8 تُن گوشت ناسالم در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید