خروج آمریکا از عراق، وظیفه سنگین الکاظمی

به گزارش نوای پرنده پارسی، کارشناس مسائل بین الملل گفت: خروج نیرو های آمریکای در عراق به تصویب رسیده و تحقق این امر وظیفه سنگین آقای الکاظمی است.

خروج آمریکا از عراق، وظیفه سنگین الکاظمی

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با ، با اشاره به اولویت های مصطفی الکاظمی نخست وزیر موقت عراق، گفت: مسئله بیکاری و بحران مالی که عراق درگیر آن بود، موجب شده مسائل بر سر راه الکاظمی، مسائل عمیق مالی باشد که برای حل کامل آن چندین دهه ضروری است؛ عراق از زمان صدام تا به امروز جنگ های داخلی و خارجی متعددی از سرگذرانده که موجب مسائل گوناگون شده است.

او با بیان اینکه جدای از مسائل مالی، در عراق مسائل امنیتی هم وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر آمریکایی ها در صدد فعال کردن داعش بوده و در کوشش هستند تا با بکارگیری این گروهک تروریستی، از خروج نظامیان خود از عراق جلوگیری نمایند؛ بنابراین یکی از مسائل عظیم آقای الکاظمی شکل گیری مجدد داعش در عراق هست که باید با آن مقابله نمایند.

قنادباشی اضافه نمود: مسائل و موضوعات مهم دیگری هم در این کشور وجود دارد، مانند تکمیل کردن کاستی های کابینه و انتخابات مجلس این کشور که باید مطابق قانون برگزار نمایند زیرا ممکن است بسیار مناقشه برانگیز باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: آقای الکاظمی برای اینکه ماموریت خود را انجام دهد با سلسله مسائل عمیقی روبرو خواهد شد که به سادگی حل نشده و زمان بر است؛ اما مانع دیگر بر سر راه الکاظمی اختلافات میان احزاب این کشور که در صورت ادامه دار شدن، بر فرایند امورات جاری هم اثر گذار خواهد بود.

او با اشاره به دیگر مسائل پیش روی نخست وزیر موقت عراق توضیح داد: موضوع دیگر مسائل سیاست خارجی و دخالت آمریکایی ها در عراق است که مانعی عظیم به حساب می رود؛ البته این موضوع در حالی است که مجلس این کشور خروج نیرو های آمریکای در عراق را تصویب نموده است که خروج این نیرو ها بسیار مهم بوده و وظیفه سنگینی بر دوش آقای الکاظمی است.

قنادباشی در خاتمه با بیان اینکه بعضی با دخالت در سیاست های عراق سعی می نمایند این کشور را از داشتن دوستانی مانند ایران محروم نمایند، تاکید نمود: ایران و عراق دو کشور همسایه بوده که تاریخ، مذهب و فرهنگ مشترکی دارند و همچنین اقتصاد دو کشور هم مکمل یکدیگر است.

: کوشش نخست وزیر عراق برای حفظ همگرایی با ایران

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4551

به "خروج آمریکا از عراق، وظیفه سنگین الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج آمریکا از عراق، وظیفه سنگین الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید