خطر ابتلا به ویروس کرونا در حواشی شهر بجنورد چقدر جدی گرفته شده است؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/خراسان شمالی حدود سه هفته ای است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است و از زمان قبل از شیوع این ویروس در داخل کشور مسئولان بهداشتی توصیه های لازم را به منظور چگونگی از پیشگیری ابتلا به این بیماری را مطرح می کردند.

خطر ابتلا به ویروس کرونا در حواشی شهر بجنورد چقدر جدی گرفته شده است؟

بعد از شیوع این ویروس در داخل کشور اعلام توصیه های بهداشتی و نحوه مراقبت به منظور جلوگیری از ابتلا به آن قوت گرفت و موردی که اکنون بسیار جدی به آن پرداخته و از مردم درخواست می شود این است که بهترین راه کنترل این بیماری ماندن در خانه است.

اما اگر نگاهی به مناطق حواشی شهر بجنورد بزنیم مانند این است که خبری از شیوع ویروس کرونا نیست و یا اینکه تعدادی از افراد ساکن در این مناطق اصلا نام ویروس کرونا را نشنیده و یا اینکه به این ویروس مبتلا نخواهند شد.

بازی بچه ها در کوچه، امان ساکنان محله را بریده است

سعیدی یکی از ساکنان حواشی شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: از زمانیکه مدارس تعطیل شده است امان ساکنان این مناطق نیز بریده است.

وی افزود: از ساعت هشت صبح تا ساعت 12 و از ساعت سه بعد از ظهر تا تاریک شدن هوا بچه ها در کوچه فقط مشغول فوتبال بازی کردن هستند و والدین آن ها نیز هیچ تلاشی برای نگه داشتن فرزندان خود در منزل نمی کنند.

وی ادامه داد: این بچه ها به هنگام بازی با یکدیگر هیچ وسیله بهداشتی همچون ماسک ندارند و دست هایشان را به هر جایی می زنند و کافی است فقط یکی از آن ها مبتلا به این ویروس باشد تا بقیه بچه ها را مبتلا کنند.

زباله های گردها در حواشی شهر به قوت خود کار می کنند

تشیدی یکی دیگر از ساکنان این مناطق در گفت و گو با خبرنگاران، با گلایه فراوان از فعالیت زباله گردها اظهارکرد: شهرداری بجنورد طی یک هفته پیش اعلام کرده بود که زباله گردها را جمع آوری می کند اما همچنان زباله گردهای این منطقه کار خود را انجام می دهند.

وی توضیح داد: زباله گردها کیسه های زباله ریخته شده در گاری های چرخ دار را خارج و آن ها را پاره کرده، زباله های بازیافتی را خارج و مابقی زباله ها را در کوچه رها می کنند.

تشیدی ادامه داد: ممکن است در داخل این زباله ها ماسک و یا دستکش آلوده به ویروس باشد و این خطری است که مردم این منطقه به خصوص بچه ها را که همیشه در کوچه در حال بازی کردن هستند را تهدید می کند.

وی اظهارکرد: هر روز صبح مجبور هستم با یک بیل به سراغ زباله های رها شده در کوچه بروم و آن ها را جمع آوری کنم.

نکات بهداشتی که در نانوایی ها رعایت نمی شود/مادرانی که کرونا را به شوخی گرفته اند

یکی دیگر از ساکنان این مناطق در ادامه توضیح داد: انگار خطر کرونا در مناطق حواشی شهر جدی نیست، بطوریکه اگر به نانوایی این مناطق سری بزنید نکات مورد نیاز برای پیش گیری از ابتلا به آن در این مکان صنفی رعایت نمی شود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال یک نفر در نانوایی هم نان را تحویل مشتری می دهد و هم پول را دریافت و مابقی پول را به مشتری برمی گرداند و نمی دانم نظارت های مسئولان بهداشتی برای کدام یک از مناطق این شهر است.

وی توضیح داد: مادران این مناطق نیز کرونا را به شوخی گرفته اند بطوریکه با آمدن موتور سه چرخ های لوازم قسطی، میوه فروشی، نان خشکی به کوچه می دوند تا کار خود را انجام دهند این درحالی است که می توان مدتی از قسطی، خرید نکرد و یا میوه مورد نیاز را به اندازه ای خرید کرد تا هر روز مجبور نشوند از منزل خارج شوند.

وی افزود: پاکبان های فعال در این مناطق نیز گروهی دیگر هستند که باید به آن ها توجه ویژه شود چراکه اگر به خیابان های حواشی شهر سری بزنیم سطل های زباله خیلی کمی را مشاهده خواهیم کرد و شاهد دستمال، ماسک و دستکش های رها شده هستیم که باید این افراد آن ها را جمع آوری کنند.

قطع آرد نانوایی ها درصورت مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی

اعلمی معاون برنامه ریزی فرماندار بجنورد تاکیدکرد: حوزه های نظارتی، نظارت ها را تشدید کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وقتی بر موضوعاتی همچون تحویل دریافت و یا دادن وجه نقد در نانوایی ها توسط یک کارگر مستقل و یا زدن بنزین در پمپ بنزین در جایگاه های سوخت به منظور پیش گیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید شده اما در بسیاری از مواقع رعایت نمی شود، گفت: موضوع فعال کردن یک کارگر در نانوایی ها به منظور تحویل دریافت و یا تحویل دادن پول نقد در این کارگروه مصوب شده و به اتحادیه نیز ابلاغ شده است و آن ها ملزم به رعایت موازین بهداشتی هستند.

وی افزود: از سوی دیگر باید حوزه بازرسی و نظارت سازمان صمت و علوم پزشکی نظارت های خود را تشدید کرده و اقدامات لازم را در ارتباط با تخلفات اجرا شده انجام دهد تا متخلفان محیط را برای انجام تخلف ناامن ببینند.

اعلمی ادامه داد: از سوی دیگر نمی توان در هر نانوایی و یا پمپ بنزین یک بازرس به کار گرفت تا تخلفی صورت نگیرد و در این برهه باید مردم نیز فعال شوند و نقش خود را ایفا کنند.

وی اظهارکرد: مردم باید در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در ارتباط با عدم رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تخلفات را به مسئولان ذی ربط گزارش دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در صورت مشاهده تخلف عدم رعایت نکات بهداشتی، آرد نانوایی ها قطع خواهد شد.

روزانه با 30 تا 40 زباله گرد برخورد می شود

خاکشور معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد نیز در ادامه در گفت و گو با خبرنگاران، در ارتباط با جمع آوری زباله گردها نیز اظهارکرد: زباله گردها مرتب در حال جمع آوری هستند و وسایل بازیافتی که جمع آوری کرده اند، مصادره می شود.

به گفته وی روزی با 30 تا 40 زباله گرد برخورد می شود.

وی گفت: وسایل جمع آوری شده این افراد مصادره می شود اما از روز بعد دوباره مشغول به کار می شوند.

خاکشور توضیح داد: شهرداری تنها اقدامی که می تواند با این افراد انجام دهد برخورد با آن ها و مصادره کردن وسایل جمع آوری شده است و نمی تواند آن ها را دستگیر کند.

وی افزود: رقمی در ارتباط با اینکه چه تعداد زباله گرد در شهر مشغول به کار هستند وجود ندارد اما تعداد موتور سه چرخ هایی که وسایل بازیافتی را جمع آوری می کنند به 200 دستگاه می رسد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4002

به "خطر ابتلا به ویروس کرونا در حواشی شهر بجنورد چقدر جدی گرفته شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ابتلا به ویروس کرونا در حواشی شهر بجنورد چقدر جدی گرفته شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید