دربحران کرونا، 10 کشور دستگاه تنفس مصنوعی ندارند

به گزارش نوای پرنده پارسی، کشورهای آفریقایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از کمترین امکانات پزشکی پیشرفته محرومند و دراین میان 10 کشور حتی یک دستگاه تنفس مصنوعی در اختیار ندارند.

دربحران کرونا، 10 کشور دستگاه تنفس مصنوعی ندارند

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز درسودان جنوبی، پنج معاون رییس جمهوری وجود دارد ولی این کشور فقط دارای چهار دستگاه تنفس مصنوعی است. همچنین جمهوری آفریقای مرکزی با پنج میلیون تن جمعیت دارای فقط سه دستگاه تنفس مصنوعی است.

در کشور آفریقایی بورکینافاسو که از اولین مناطق این قاره بود که در آن ویروس کرونا گزارش شد ، برای 20 میلیون نفر جمعیت فقط 11 دستگاه تنفس مصنوعی وجود دارد .

بنابراین گزارش در سراسر قاره آفریقا که شامل 55 کشور است ، فقط دو هزار دستگاه تنفس مصنوعی وجود دارد و در این میان 10 کشور این قاره حتی یک دستگاه از این نوع در اختیار ندارند.

کمبودهایی از این دست بخشی از نگرانی ها نسبت به شیوع ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی محسوب می شود. در شرایطی که جامعه جهانی نسبت به نبود تجهیزات پزشکی در کشورهای آفریقایی نگران است ، برخی کشورهای این قاره حتی از اساسی ترین ملزومات بهداشتی مانند آب و صابون هم محرومند.

بنابرگزارش سازمان ملل متحد ، فقط 15 درصد ساکنان جنوب آفریقا به آب سالم دسترسی دارند. در لیبریا شرایط بسیار بدتر است و 97 درصد ساکنان این کشور به آب و صابون دسترسی ندارند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت در 43 کشور از 55 کشور قاره آفریقا فقط 5 هزار تخت بیمارستانی وجود ؛ به عبارت دیگر پنج تخت بیمارستانی برای هر یک میلیون نفر.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا با انتشار گزارشی هشدار دارد که درصورت شیوع ویروس کرونا در آفریقا ، این اپیدمی در بهترین شرایط می تواند بیش از 300 هزار قربانی داشته باشد و دربدترین شرایط ، شیوع این بیماری می تواند در آفریقا 3 میلیون و 300 هزار تن را به کام مرگ بفرستد.

به پیش بینی این سازمان ، در بهترین حالت و حتی با اعمال سیاست های فاصله گذاری سختگیرانه اجتماعی، انتظار می رود بیش از 120 میلیون تن در آفریقا به این بیماری مبتلا شوند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4408

به "دربحران کرونا، 10 کشور دستگاه تنفس مصنوعی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربحران کرونا، 10 کشور دستگاه تنفس مصنوعی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید