راه پر فراز و نشیب تراکتور برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال تراکتور تبریز با پیروزی یک بر صفر روز گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور به عنوان فینالیست این مسابقات منتظر نتیجه دربی امروز پایتخت بین تیم های استقلال تهران و پرسپولیس است تا حریف خود را برای ملاقات سیزدهم شهریورماه بشناسد.

راه پر فراز و نشیب تراکتور برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا

صعود این تیم به فینال جام حذفی سبب شد تا تراکتور تبریز که همچون سال گذشته فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت با توجه به جایگاهی که در جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر کسب کرد مجوز حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.

آغاز با افندی؛ سرانجام با ساکت!

سرخپوشان تبریزی که سال جاری سعی داشتند اسکلت اصلی خود را حفظ نمایند سه کاپیتان نخست تیم ملی را در لیست بازیکنان خود نگه داشتند تا با انتخاب مصطفی دنیزلی بمب نقل و انتقالاتی را بار دیگر در تبریز بترکانند.

او که سابقه مربیگری در لیگ برتر ایران را با تیم های پرسپولیس و پاس تهران داشت روی نیمت تراکتور نشست تا با خریدهای میلیاردی خود نظیر رضا اسدی، رشید مظاهری، میثم تیموری، رضا شکاری و ... آرزوی طرفداران تراکتور و محمدرضا زنوزی مالک باشگاه را برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر برآورده کند.

با این حال دنیزلی هم نتوانست تراکتور را تا سرانجام فصل همراهی کند تا پس از کسب باخت های متوالی در اواخر دور رفت، قید همکاری با این تیم را بزند و به استانبول بازگردد.

شوک بزرگی که سبب شد زنوزی از احد شیخ لاری به عنوان سرمربی موقت استفاده کند اما خیلی زود ساکت الهامی یاری مربی ماشین سازی تبریز را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کند.

الهامی که توانست نتایج خوبی با این تیم بگیرد در راس کادرفنی این تیم ماند تا کارش را دنبال کند.

کرونا، تراکتور را بی حال کرد!

تراکتور تبریز قبل از تعطیلی رقابت های لیگ برتر به دلیل بیماری کرونا برای رسیدن به قهرمانی با پرسپولیس در کورس رقابت بود اما این تیم پس از آغاز دوباره بازی ها هرگز نتوانست فاصله خود را با قهرمان سرخ پایتخت کم کند. شاگردان ساکت الهامی که قصد داشتند به بهانه شیوع ویروس کرونا لیگ را به تعطیلی بکشانند به کار خود در این مسابقات ادامه دادند تا لیگ برتر را با 50 امتیاز در رده چهارم حدول به سرانجام برسانند.

خوشبختی آسیایی با جام حذفی

رتبه چهارم تراکتور در نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر باعث شد تا این تیم برای رسیدن به لیگ قهرمانان فصل آینده منتظر قهرمانی تیم های بالاتر از خود باشد؛ اما برد این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان در نیمه نهایی سبب شد تا بدون ترس از دست دادن آسیا منتظر فینالیست دیگر این تورنمنت بین سرخابی های پایتخت باشد. تیمی که در پاس همدان را با نتیجه دو بر یک در مرحله یک شانزدهم در همدان شکست داد. این تیم سخت ترین بازی حذفی خود را مقابل نود ارومیه انجام داد. دیداری که با تساوی یک - یک به سرانجام رسید اما تراکتوری ها با رجحان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. سرخپوشان تبریز سپس مس کرمان را با نتیچه قاطع چهار بر یک شکست دادند تا به نیمه نهایی رسیده و این تیم را نیز با برد یک گله خود پشت سر گذاشته و به فینال برسند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4901

به "راه پر فراز و نشیب تراکتور برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه پر فراز و نشیب تراکتور برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید