رویترز: پیمانکاران نظامی روس از مادورو دفاع می نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی مدعی شد که پیمانکاران امنیتی روس برای حفاظت از رئیس جمهوری ونزوئلا وارد کاراکاس، پایتخت این کشور شدند.

رویترز: پیمانکاران نظامی روس از مادورو دفاع می نمایند

این خبرگزاری شامگاه آدینه (پنجم بهمن) مدعی شد که این پیمانکاران روس وارد فرودگاه کاراکاس شده و قرار است از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا محافظت نمایند.

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان مادورو چهارشنبه این هفته در اقدامی که از سوی دولت این کشور کوشش برای انجام کودتا خوانده شد، خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد و سوگند یاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوی آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل نکلاس مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت بعضی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از کوشش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

دیروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و همتای ترکیه ای او رجب طیب اردوغان طی تماس تلفنی با همتای ونزوئلایی خود از وی در برابر کودتای گوایدو حمایت کردند.

آمریکا بعد از این تحولات خاطرنشان کرد که شامگاه آدینه پیش نویس طرحی را در شورای امنیتی مطرح خواهد نمود تا از آنچه که وی و دولت متبوعش دولت انتقالی ونزوئلا خوانده می گردد، حمایت شده و خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت بشناسند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به این تصمیم واشنگتن گفت که این طرح را وتو خواهد نمود.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3031

به "رویترز: پیمانکاران نظامی روس از مادورو دفاع می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: پیمانکاران نظامی روس از مادورو دفاع می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید