سازمان ملل: هر 2 ساعت یک زن یمنی می میرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سازمان ملل متحد در گزارشی درباره اوضاع انسانی به ویژه زنان در یمن خاطرنشان کرد، هر دو ساعت یک زن یمنی به دلیل نبود زیر ساخت های درمانی و فقر غذایی، جانش را از دست می دهد.

سازمان ملل: هر 2 ساعت یک زن یمنی می میرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل طی گزارشی گفت از مجموع 260 بیمارستان تحت حمایت این سازمان در یمن طی ماه آگوست گذشته 100 بیمارستان به دلیل کاهش بودجه بسته شدند.

طبق وب سایت سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل پیش بینی کرده است تا ماه سپتامبر جاری 75 بیمارستان دیگر بسته شود که این امر بر حدود 650 هزار زن یمنی، که به خدمات بهداشت باروری نیاز دارند، تاثیر خواهد گذاشت و در صورت بسته شدن تمامی بیمارستان های تحت حمایت این صندوق در یمن، بیش از یک میلیون زن در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

ناتالیا کانیم مدیر اجرایی این صندوف شرح داد، ارزیابی ها نشان می دهد هر دو ساعت یک زن یمنی به دلیل عوارض بارداری و زایمان جان خود را از دست می دهد.

کانیم اضافه نمود، بیش از یک میلیون زن یمنی به شدت به بودجه کافی نیاز دارند تا امکان دسترسی شان به خدمات بهداشت باروری را از دست ندهند.

طبق اعلام صندوق جمعیت سازمان ملل، اهداکنندگان بین المللی در کنفرانس تعهدات در فوریت گوشته مبلغ 2.6 میلیارد را برای تامین بودجه تلاش های انسان محبت آمیز در یمن اختصاص دادند. با این حال، تاکنون شرکای سازمان ملل و امور انسان محبت آمیز کمتر از نیمی از این مقدار را دریافت کرده اند.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد نیز اخیرا در گزارشی وضعیت انسانی در یمن را بسیار اسفناک برشمرد و نسبت به فقدان امنیت غذایی 18 میلیون نفر در این کشور جنگ زده هشدار داد.

ائتلاف متجاوز سعودی از 25 مارس 2015، با آغاز جنگ همه جانبه علیه یمن که از آن از تسلیحات پیشرفته آمریکا و برخی کشورهای غربی استفاده می کند، ده ها هزار غیرنظامی یمنی را به کام مرگ کشانده و تاسیسات حیاتی این کشور را نابود کرده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2174

به "سازمان ملل: هر 2 ساعت یک زن یمنی می میرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: هر 2 ساعت یک زن یمنی می میرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید