سلاح های آمریکایی عامل اصلی خشونت های مسلحانه در آمریکای لاتین

به گزارش نوای پرنده پارسی، نیوزویک گزارش داد خشونت های مسلحانه در مکزیک و دیگر کشور های قاره آمریکا با سلاح هایی صورت می گیرد که به صورت غیرقانونی به این کشور ها قاچاق می شوند.

سلاح های آمریکایی عامل اصلی خشونت های مسلحانه در آمریکای لاتین

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزویک، هر چند خشونت های مسلحانه در آمریکا بلای جان مردم این کشور شده است، باید در نظر داشت بسیاری از خشونت های مسلحانه در مکزیک و دیگر کشور های قاره آمریکا با سلاح های آمریکایی صورت می گیرد که به صورت غیرقانونی به این کشور ها قاچاق می شوند.

این پایگاه اینترنتی در نوشتاری تاکید کرد همه مقامات پلیس در آمریکا و مکزیک این موضوع را قبول دارند که بسیاری از خشونت های مسلحانه در مکزیک با سلاح هایی صورت می گیرد که به صورت غیرقانونی از آمریکا به این کشور وارد می شود.

تجارت زیر زمینی سلاح در مکزیک که ارزش آن سالیانه به میلیون ها دلار می رسد، هر سال به مرگ ده ها هزار مکزیکی می انجامد.

افزون بر سلاح هایی که آمریکا در اختیار مکزیک قرار می دهد، به گفته مسئولان پلیس آمریکا سازمان های جنایتکار در مکزیک همچنان در تجارت سلاح از آمریکا فعال هستند و در اقدامات خشونت باری که مرتکب می شوند، ترجیح می دهند از سلاح های ساخت آمریکا استفاده کنند.

ماموران پلیس در مکزیک باور دارند بخشی عمده از سلاح هایی که در اختیار سازمان های تبهکار قرار می گیرد، از مرز های شمالی این کشور یعنی آمریکا وارد مکزیک می شود، زیرا خرید برخی از سلاح ها در مکزیک برای افراد عادی میسر نیست و برای به دست آوردن چنین ابزارهایی، باید این سلاح ها به صورت غیرقانونی از کالیفرنیا وارد مکزیک شود.

در مکزیک در سال 2018 قتل به رقم بی سابقه 35 هزار و 964 نفر رسید که در مقایسه با سال قبل از آن، 12 درصد افزایش داشت. همزمان با کشتار اخیر در دیتون و ال پاسو که شماری مکزیکی نیز در میان قربانیان بودند، مقامات مکزیکی از آمریکا خواستند جدیت بیشتری در مقابله با خشونت مسلحانه صورت دهد به شکلی که حتی رئیس جمهور مکزیک نیز در نشست مطبوعاتی اخیر خود خواهان کنترل بیشتر بر فروش سلاح در آمریکا شد.

وی پیشتر نیز تاکید کرده بود سیاست واشنگتن در آسان گیری خرید و فروش سلاح در آمریکا باعث شده است قاچاق سلاح های غیرقانونی از آمریکا به مکزیک افزایش یابد.

هر چند حق حمل سلاح در قانون اساسی مکزیک نیز مانند قانون اساسی آمریکا تضمین شده است، قوانین مکزیک درباره سلاح به مراتب سختگیرانه تر هستند.

در بیشتر ایالت های مکزیک، برخی سلاح ها ممنوع هستند. فروش سلاح فقط از طریق ارتش صورت می گیرد و در مکزیکو سیتی، فقط یک فروشگاه سلاح وجود دارد و فروش سلاح نیز مستلزم ماه ها بررسی سابقه افراد است و براساس قانون مکزیک، هر فرد فقط یک سلاح به منظور دفاع از خود می تواند در اختیار داشته باشد.

از دیگر سو گزارشی که مرکز تحقیقاتی آمریکن پروگرس در فوریه 2018 منتشر کرد نشان می دهد مشکل قاچاق سلاح های آمریکایی فقط دامن گیر مکزیک نیست و دیگر کشور ها را نیز درگیر کرده است.

بین سال های 2014 تا 2016، بیش از پنجاه هزار قبضه سلاح که از آمریکا قاچاق شده بود در بازرسی های پلیس در کشور های آمریکای جنوبی، کارائیب و آمریکای مرکزی کشف شده است.

این گزارش می افزاید به دیگر سخن باید گفت تحقیقات نشان می دهد سلاح هایی که در آمریکا تولید و از این کشور به سایر کشور ها قاچاق می شدند، هر 31 دقیقه برای یک اقدام جنایتکارانه استفاده شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1899

به "سلاح های آمریکایی عامل اصلی خشونت های مسلحانه در آمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح های آمریکایی عامل اصلی خشونت های مسلحانه در آمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید