سَمبل کاری و برطرف تکلیف عامل فاجعه دیگر، گیت هایی که کار نمی نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، در حالی که یکی از اصلی ترین فلسفه های فوتبال ایجاد شادی و نشاط نزد مردم و به ویژه هوادارانش است، در این روزها فوتبال در ایران به معضلی تبدیل شده که نه تنها باعث شادی و نشاط نمی شود، بلکه از میان علاقمندانش قربانی می گیرد و موجب تاثر و تالم می شود.

سَمبل کاری و برطرف تکلیف عامل فاجعه دیگر، گیت هایی که کار نمی نمایند

خبر تلخ و دردناک درگذشت پسر بچه ای 8 ساله بر اثر برق گرفتگی در استادیوم آزادی، بعد از درگذشت دختر 29 ساله، بار دیگر جامعه ورزش ایران را متاثر کرد.

فدراسیونی که سابق بر این بر 5 ستاره بودنش افتخار می کرد، حالا قادر به مدیریت معضلات پیش رو نیست تا آوازه این فوتبال و این فدراسیون به جای حضور تیم های مختلفش در جام های دنیای، به واسطه اتفاقات ناگوار آن در دنیا بپیچد.

فوتبالی که در گذشته ها هم قربانیانی از بین علاقمندانش گرفته بود، و قرار بود با تمهیدات فدراسیون زمینه آن اتفاقات از بین برود، امروز به دلیل سمبل کاری و برطرف تکلیف جان پسر بچه 8 ساله را گرفت.

فصل نوزدهم لیگ برتر با یک ماه تاخیر شروع شد تا زیرساخت های لازم در استادیوم های میزبان این مسابقات برای پذیرایی با استانداردهای دنیای از تماشاگرانش آماده گردد. اما برق گرفتگی یک پسر بچه 8 ساله نشان می دهد در این مدت در استادیوم ها تنها سمبل کاری انجام شده و پیمانکاران (شاید به دلیل نبود نظارت های لازم) تنها دکوری از زیرساخت را تحویل فدراسیون داده اند.

گزارش های میدانی در مورد استادیوم آزادی نشان می دهد بسیاری از گیت های نصب شده کارایی نداشته و عملا کار نمی نمایند. هنوز اتفاق خاصی در نحوه ورود طرفداران صورت نگرفته و تفاوت چشمگیری نسبت به فصل های گذشته دیده نمی گردد و همچنان ساز و کار مناسب برای کنترل تماشاگر وجود ندارد. بحث ایمنی این استادیوم هم که عملا با این اتفاق به چالش کشیده شد.

تعیین نیست با این وضعیت روز 31 شهریور که استادیوم آزادی میزبان دربی است و این استادیوم باید از ده ها هزار طرفدار مشتاق و متعصب میزبانی کند، احتمال رویداد چه اتفاقاتی وجود دارد.

در فوتبال حادثه خیز ما پیش از این نیز شاهد اتفاقاتی از جمله مرگ 7 طرفدار در جریان یک بازی ملی و بر اثر ازدحام طرفدار هنگام خروج از استادیوم، نابینایی یک سرباز و یک طرفدار در جریان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی بودیم و این فوتبال کماکان به دلیل ناکارآمدی و بی تدبیری بعضی از مسئولانش قربانی می گیرد.

شاید اگر فدراسیون نشین ها نیمی از انرژی که برای دور زدن قانون در جهت حفظ بازنشسته ها در سازمان لیگ و بعضی از جاهای دیگر این فدراسیون را صرف تهیه زیرساختهای مناسب و از بین بردن معضلات فوتبال می کردند، امروز شاهد بسیاری از این مسائل و معضلات نبودیم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2298

به "سَمبل کاری و برطرف تکلیف عامل فاجعه دیگر، گیت هایی که کار نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سَمبل کاری و برطرف تکلیف عامل فاجعه دیگر، گیت هایی که کار نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید