سیل امسال به 6700 واحد مسکونی پلدختر خسارت زد

به گزارش نوای پرنده پارسی، فرماندار پلدختر گفت: 6700 واحد مسکونی و تجاری شهرستان در سیل امسال دچار خسارت شدند.

سیل امسال به 6700 واحد مسکونی پلدختر خسارت زد

علی سیف در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان سیل امسال در شهرستان پلدختر به حدود 6700 واحد مسکونی و تجاری خسارت وارد شد.

وی شرح داد: از این تعداد بخشی تنها نیاز به تعمیرات داشت که خوشبختانه بیش از 99 درصد کار آنها تمام شده و تعداد زیادی از مردم نیز در خانه های خود ساکن شده اند.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: در حاشیه رودخانه کشکان تعدادی از خانه ها سالم بودند ولی باید جابجا می شدند یا به طور 100 در صد تخریب شده بودند که در این راستا زمینی در منطقه ای به نام چهار هکتاری در بالاتر از دانشگاه آزاد خریداری شد.

سیف اضافه نمود: تسطیح و تقسیم بندی بر اساس مقدار زمین و خانه هایی که از دست رفته بود انجام شد.

وی بیان نمود: در حال حاضر ساخت و ساز در آنجا در حال انجام و بعضی از خانه ها در مرحله اسکلت، سقف و دیوار چینی است، تعدادی نیز وارد مرحله نازک کاری شده اند.

فرماندار پلدختر ادامه داد: عده ای از مردم وام و تسهیلات را گرفته و خودشان در حال ساخت مسکن هستند.

سیف با بیان اینکه مشکل آب، برق، گاز و فاضلاب نیز در آنجا رفع شده است و مسئله ای برای ساخت و ساز وجود ندارد، اضافه نمود: سیمان رایگان در اختیار آنها گذاشته می شود، همچنین پروانه رایگان و نظام مهندسی نیز تا قسمت زیادی رایگان و این ها کمک هایی است که از طرف دولت برای مردم سیل زده انجام می شود.

وی اظهار کرد: این منطقه در صورت اتمام ساخت و ساز تبدیل به یک منطقه پر رونق در پلدختر می شود که هم سیمای خوبی به شهر می دهد و هم نزدیک به جاده شهر است.

فرماندار پلدختر شرح داد: تعدادی از واحدهای تخریبی در سطح شهر آماده تحویل هستند و کار آنها تقریبا به صورت 100 درصد به پایان رسیده است.

سیف خاطرنشان کرد: بعضی از روستاها مثل بابازید سرعت کار پایین تری نسبت به بقیه دارد که یا به دلیل نبود زمین مناسب است یا اگر زمین وجود داشت مالک زمین ها به حدی قیمت را بالا برده که برای دولت خرید آن امکان پذیر نبود.

وی اضافه نمود: در بعضی از نقاط نیز آزمایشگاه خاک زمین را رد می کرد اما در روستاهایی که این مسائل وجود نداشت سرعت ساخت و ساز مطلوب است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2631

به "سیل امسال به 6700 واحد مسکونی پلدختر خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل امسال به 6700 واحد مسکونی پلدختر خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید