شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی به جایگاه واقعی خود رسیده اند

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مقبولیت و جایگاه واقعی خود رسیده اند، گفت: رسالت شما دبیران و اعضای شوراهای صنفی در احقاق حقوق دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، بسیار خطیر است.

شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی به جایگاه واقعی خود رسیده اند

به گزارش خبرنگاران، رحمان خدابنده لو امروز سه شنبه دوم شهریور ماه در نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: شوراهای صنفی اوایل دهه هفتاد به تصویب رسید و در دانشگاه شروع به فعالیت کرد و در آن برهه زمانی دانشگاه ها درگیر مسأله شورای صنفی بودند و عجیب بود که یک جمع دانشجویی در قالب شورای صنفی، به منظور پیگیری مسائل حقوقی، صنفی و رفاهی دانشجویان ایجاد گردد. آن اوایل و در زمان تولد و شکل گیری شورای صنفی در دانشگاه ها حقیقتاً ما نمی دانستیم چه کنیم و در جهت فعالیت شورا سردرگم بودیم، خیلی طول کشید که تا انتخاباتی برای معرفی اعضاء و دبیران شورای صنفی برگزار شد چرا که در آن زمان انتخابات در محیط های غیر سیاسی خیلی باب و مطرح نبود. متأسفانه چند سالی شوراهای صنفی در حاشیه بودند و از رسالت خود دور بودند اما اکنون این نهاد دانشجویی دچار تحول شده و پیشرفت کرده و خوشبختانه به بلوغ و جایگاه واقعی خود رسیده است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی افراد تلاش دارند از طریق جایگاه شورای صنفی دانشگاه ها و در جهت انتخابات این نهاد دانشجویی، استفاده ها و بهره های سیاسی ببرند، اظهار کرد: باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم تا دیگران نتوانند از جایگاه این شورا سوء استفاده کنند و اگر ما نتوانیم از حریم و جایگاه شورای صنفی حفاظت و نگهداری کنیم و در قالب این شورا وارد فضاهای سیاسی شویم، در آینده ضررش به خود ما و شورا بر می گردد. تلاش کنید که صرفا در جهت فعالیت های شورای صنفی و خدمت به دانشجویان و نه به خاطر منافع سیاسی حرکت کنید. شوراهای صنفی در دانشگاه ها به محبوبیت و مقبولیت زیادی رسیده اند و اکنون حدود سه هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها عضو این نهاد دانشجویی هستند و در جهت تحقق نیازها، خواسته ها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان، تلاش می کنند.

خدابنده لو به تلاش های خستگی ناپذیر دکتر محمدرضا فراهانی معاون سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ارتقای جایگاه شورای صنفی و شخصیت بخشیدن به این نهاد دانشجویی طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته به همت معاون سابق وزیر بهداشت، شوراهای صنفی در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور احیاء شدند و جان گرفتند و امیدوارم این پویایی در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در این نشست سه روزه که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حال برگزاری است، با همفکری، همکاری و هم اندیشی، اقدامات مثبتی در دانشگاه ها انجام دهیم. امید است در این چند روز که در شهر مقدس مشهد هستیم، بتوانیم با فکر، ایده واندیشه نو، در جهت احقاق حقوق صنفی و رفاهی دانشجویان و پیگیری مطالبات قشر دانشجو، به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم و با دستاورد خوبی از این نشست سه روزه، به شهرهای خود برگردیم.

خدابنده لو در پایان با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید که همزمان با شروع هفته دفاع مقدس است، گفت: عشق و علاقه ای که در دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت می بینم به همه ما انگیزه خدمت می دهد؛ واقف هستم که ایشان چطور با انگیزه، در معاونت فرهنگی و دانشجویی مشغول کار و فعالیت هستند و به خصوص در حوزه دانشجویی و شورای صنفی تلاش می کنند به اهداف بزرگی برسیم.

مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی نشست سالانه خود را از امروز دوم مهرماه در هتل توریست مشهد شروع کرد.

این نشست سه روزه با حضور دکتر سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رحمان خدابنده لو، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، مهندس بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، دکتر محمد رضا دارابی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیران شوراهای صنفی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می گردد.

به گزارش مفدا، از مهمترین برنامه های نشست، معرفی اعضاء مجمع دبیران و مصاحبه پیرامون مسائل دانشجویی، ارائه گزارش عملکرد یک ساله شورای مرکزی صنفی دانشجویان سابق ، تقدیر از شورای مرکزی و هیأت نظارت شوراهای صنفی دانشجویان و نقد و بررسی شورای مرکزی و هیأت نظارت شوراهای صنفی خواهد بود.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2422

به "شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی به جایگاه واقعی خود رسیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی به جایگاه واقعی خود رسیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید