شکایت 2 پلیس کنگره از ترامپ به دلیل آشوب 6 ژانویه

به گزارش نوای پرنده پارسی، دو مامور پلیس کنگره آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور به خاطر تحریک آشوبگران در یورش مرگبار 6 ژانویه شکایت کردند.

شکایت 2 پلیس کنگره از ترامپ به دلیل آشوب 6 ژانویه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دو مامور پلیس کنگره آمریکا از دونالد ترامپ به خاطر تحریک آشوبگران در حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه شکایت کردند و او را مسئول آسیب ها و جراحات فیزیکی و احساساتی وارد شده معرفی نموده اند.

بر اساس این گزارش جیمز بلاسینگیم مامور پلیس کنگره با 17 سال سابقه و سیدنی همبی مامور پلیس با 11 سال سابقه شکایتی را در دادگاه منطقه کلمبیا علیه دونالد ترامپ مطرح نموده و هر یک خواهان دریافت 75 هزار دلار غرامت شده اند.

در متن این شکایت آمده است: این شکایتی برای جبران خسارات وارد شده به ماموران پلیس به خاطر آسیب های روحی و فیزیکی است که در پی آشوب هواداران دونالد ترامپ در روز 6 ژانویه حادث شده است، آشوبی که از سوی ترامپ تحریک شده و هواداران وی سعی کردند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را باطل نمایند.

ترامپ پذیرش هرگونه مسئولیت این آشوب و یورش مرگبار را رد نموده است. در جریان این حمله حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شد.

دفتر ترامپ تا به امروز حاضر به اظهارنظر درباره این شکایت نشده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6521

به "شکایت 2 پلیس کنگره از ترامپ به دلیل آشوب 6 ژانویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت 2 پلیس کنگره از ترامپ به دلیل آشوب 6 ژانویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید