غلامی: بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را تشکیل داده است

به گزارش وبلاگ پرنده پارسی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور آموزش را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را تشکیل داده اند.

غلامی: بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را تشکیل داده است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پرنده پارسی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانش آموزی که صبح امروز 23 آذر ماه 98 در مدرسه فرهنگ برگزار شد، گفت: هفته ای برای تکریم پژوهش در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به نمایشگاه برگزار شده در محل دائمی نمایشگاه ها اشاره کرد، یکی از منابع انتشار و تزریق امید در جامعه محسوب می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بستر ظهور همه جوامع است و خواهد بود، این رویشگاه، زمینی پر نعمت و غنی از افکار و اندیشه هاست که نسل جوان و در حال رشد و همچنین تک تک مدیران امروزی را درون خود دارد.

وزیر علوم اظهار داشت: تربیت بهتر نسل آینده در دست معلمان است و خانواده ها هم به دنبال این موضوع هستند البته این تربیت بدون حمایت آموزش و پرورش میسر نخواهد شد چراکه کاری کارشناسی و تخصصی است. انسان از روز های اول زندگی جستجوگر است. این جستجوگری در ادامه به پرسش گری می رسد و باید این روحیه در بچه ها تقویت شود و راه تقویت آن، تقویت مبحث تحقیق است. از سوی دیگر باید به تک تک پرسش بچه ها پاسخ داده شود و پاسخگویی مهم است هر چند اینکه کمک کنیم بچه ها خود پاسخ ها را بیایند بهتر و مهم تر است.

وی ادامه داد: باید بدانیم و این را یاد بدهیم که چگونگی پاسخ دادن به بچه ها، فردا به تربیت پژوهشگر منتهی می شود. شاید در کنار یک کودک باشیم و یافتن پاسخ برای او طول بکشد، اما روش درست یافتن پاسخ همین است.

وی در ادامه به مبحث کنکور اشاره کرد و گفت: کنکور آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد و ما بسیار تئوری زده شده ایم. بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را شامل می شود. فارغ التحصیلان ما در دنیا از با سوادترین ها در عرصه مباحث نظری هستند، اما در تمرین عملی اغلب در طول تحصیل کمتر فرصت دارند و به تمرین نیاز است که البته به تدریج این را در دانشگاه تمرین می کنیم. دانشگاه ها در کمتر از 15 سال جا های خالی که در ابتدای انقلاب در مناصب وجود داشت را با تربیت نیروی انسانی پر کردند و این ارزشمند است.

وزیر علوم گفت. در توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش در دانشگاه ها رونق گرفت و اکنون رتبه 15 را در این زمینه داریم یعنی دانشگاه ها در حوزه علوم جدید مانند نانو، زیست فناوری و هسته ای کار های ارزشمند دارند و جز 10 کشور اول دنیا هستیم.

وی با اشاره به اینکه اینکه این دانش ها چه کاربردی دارد، اظهار کرد: دانشگاه ها برای پاسخگویی به این سوال فعال شدند؛ در همه دانشگاه ها مراکز رشد ایده ها و فناوری های جدید را دنبال می کنند، تعداد زیادی شرکت جوان داریم علاوه بر آن بیش از 43 پارک علم و فناوری فعال هستند.

غلامی شرح داد: تعداد شرکت های دانش بنیان و اشتغال زایی پیرو آن فضایی پر رونق و پر امید و پرشتاب است که مبتنی بر دانش و فناوری شکل گرفت که در این شرایط باید خود را با کشور های توسعه یافته مقایسه کنیم همچنین امید را در دل جوانان زنده کنیم و بدانیم ایران جزو کشور های پیشرو است.

وزیر علوم در سرانجام گفت: شرکت های بزرگ دنیا دنبال بازار هستند و حاضر نیستند شرکت رقیب داشته باشند، اما شرکت های رقیب خوبی ایجاد کردیم و دولت های سلطه گر همواره به دنبال حفظ بازار های خود هستند البته همت جوانان ما این موضوع را نفی می کند. نسل جوان ما وظیفه ای بیش از این دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "غلامی: بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را تشکیل داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را تشکیل داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید