فلاحی: مردم در مقابله با کرونا به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مردم در مقابله با کرونا ویروس باید به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند اظهار کرد: اگر دولت تمام امکانات و ظرفیت ها را به کار بگیرد ولی شهروندان در این امر و در مسئولیتی که متوجه آن ها است همراهی نکنند امکان دارد شرایط به صورت نامناسبی ادامه پیدا کند.

فلاحی: مردم در مقابله با کرونا به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگاران،در پاسخ به این سوال که هر کدام از ما به عنوان شهروند چه مسئولیتی برای کنترل کرونا داریم و چه اقداماتی میشود انجام داد که فرهنگ مسوولیت پذیری اجتماعی را افزایش دهیم؟ گفت: چرا در دوره اول شیوع کرونا ویروس جزو دومین کشوری بودیم که توانستیم شیوع را کنترل کنیم؟ دلیل حضور و تلاش همه جانبه همه طیف ها و اقشار مردم بود.

وی افزود: در آن زمان مردم با رعایت مسئولیت پذیری خود به نکات بهداشتی و پروتکل ها توجه می کردند و رسانه ها هم نیز در اطلاع رسانی اقدامات خوبی انجام دادند، ولی متاسفانه پس از دوره اول نقش خیلی از افراد در رعایت پروتکل ها کمرنگ تر شد، این موضوع نیز باعث شد که باری دیگر شاهد افزایش شیوع باشیم، اکنون هم اگر شاهد این هستیم که آمار فوتی ها کمی رو به کاهش رفته به این دلیل است که مردم یک حرکت جمعی را در این امر آغاز کرده اند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نمود:اگر افراد بتوانند به مسئولیت های خود توجه لازم را در مقابله با این ویروس داشته باشند،به توصیه ها در رعایت پروتکل ها همچون استفاده از ماسک عمل کنند و شاهد ادامه کمک به متصدیان امر مانند ادامه فعالیت های جهادی باشیم قطعا می توانیم در این امر شاهد موقعیت خوبی نیز باشیم.

فلاحی مطرح نمود: اما در شرایط کنونی شاهد آمار رضایت بخشی در ابتلا و فوت نیستیم، این به این دلیلی است شاید کمی به مسئولیت ها کمرنگ تر نگاه می شود و افراد فکر می کنند دیگر موضوع کرونا به اتمام رسیده است.

وی در خاتمه افزود: دولت صرفا یک سوی مقابله با کرونا است، اگر دولت تمام امکانات و ظرفیت ها را به کار بگیرد ولی شهروندان در این امر و در مسئولیتی که متوجه آنها است همراهی نکنند امکان دارد شرایط به صورت نامناسبی ادامه پیدا کند، در کشور های دیگر اروپایی و آمریکا شاهد هستیم که مشارکت های مردمی و احساس مسئولیت احتماعی به اندازه مردم ما نیست به همین دلیل شرایط شیوع در آن کشورها وخیم تر است، قطعا مردم ما باید به مسئولیت خود توجه کنند تا در کنار امکانات و ظرفیت های دولتی شاهد موفقیت در این حوزه باشیم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4959

به "فلاحی: مردم در مقابله با کرونا به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاحی: مردم در مقابله با کرونا به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید