فیفا 20 پرفروش ترین بازی ماه قبل بود

به گزارش نوای پرنده پارسی، در فهرست پرفروش ترین بازی های دیسکی بریتانیا در ماه سپتامبر، دوازده بازی تازه عرضه شده به چشم می خورد. با این حال، همان طور که انتظارش را داشتیم بازی FIFA 20 توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد. گفتنی است که در زمان بسته شدن جدول ماه سپتامبر تنها پنج روز از انتشار بازی گذشته بود.

فیفا 20 پرفروش ترین بازی ماه قبل بود

در مقایسه با فیفا 19، فروش بازی در ماه اول حدود 7 درصد کاهش داشته است. با این حال، احتمال می رود بخش زیادی از آن آمار به فروش دیجیتالی تبدیل شده باشد. مدتی قبلی گزارشی منتشر شد که ادعا می کرد امسال نسخه های پلی استیشن4 بازی فیفا 20 افراد کمتری را به سمت خود جذب کرده و نسبت به نسخه های نینتندو سوییچ و ایکس باکس فروش کم تری داشته است. این در حالی است که فروش نسخه های سوییچ و ایکس باکس وان سال به سال بیش تر می شوند.

رتبه دوم پرفروش ترین بازی ماه سپتامبر به Borderlands 3 تعلق دارد. در مقایسه با فروش فیزیکی قسمت دوم که در سپتامبر سال 2012 روانه بازار شد، بوردرلندز 3 حدود 48.3 درصد کم تر فروخته است. با این حال این را هم باید در نظر گرفت که از سال 2012 شرایط بازار و انتخاب مشتری ها به کلی تغییر کرده است و حالا تعداد زیادی از بازی کنندگان سمت نسخه های دیجیتالی می روند. شرکت 2K هم مدتی قبل گفت که 70 درصد از فروش بازی طی پنج روز هفته دیجیتالی بوده و بوردرلندز 3 سریع ترین فروش را در تاریخ این شرکت داشته است.

در رتبه سوم جدول جدیدترین انحصاری نینتندو یعنی The Legend of Zelda: Links Awakening قرار گرفته است. فروش هفته اول بازی آنقدر خوب بود که توانست رکورد Ocarina of Time 3D را بشکند و به پیروز ترین اثر استودیوی Grezzo (سازنده اثر) در بریتانیا تبدیل شود.

بازی Gears 5 هم در اولین ماه انتشار خود توانست در رتبه چهارم قرار بگیرد و نسبت به قبل کم تر بفروشد. البته با توجه به افزایش محبوبیت نسخه های دیجیتالی و مهم تر از آن، وجود سرویس گیم پس دیدن آمار گیرز 5 چندان تعجب آور نیست.

بازی پر سر و صدای NBA 2K20 هم در رده پنجم فهرست سپتامبر جای گرفته است. در مقایسه با قسمت قبلی، فروش بازی 13 درصد کاهش یافته است. به علاوه، حدود 67 درصد از فروش فیزیکی بازی روی کنسول پلی استیشن4 بوده است.

در بخش پایین جدول بازی های جدیدی مثل Man of Medan - رتبه هفتم - و PES 2020 - رتبه نهم - دیده می شوند.

از لحاظ درآمدی و پولی، شرکت الکترونیک آرتز توانست بهترین عملکرد را در ماه سپتامبر داشته باشد و نسبت به سایر رقبا نسخه های بیش تری بفروشد. شرکت نینتندو و تیک تو هم به ترتیب پشت سر الکترونیک آرتز قرار گرفته اند.

در زمینه فروش فیزیکی بازی ها روی پلتفرم های مختلف، باز هم پلتفرم پلی استیشن4 توانست به عنوان محبوب ترین کنسول شناخته شود. حدود 48.4 درصد از فروش فیزیکی بازی ها روی کنسول سونی بوده است. پس از آن کنسول ایکس باکس وان 30.8 درصد و کنسول نینتندو سوییچ 18.7 درصد در فروش فیزیکی بازی ها سهم داشته اند.

در بخش زیر می توانید فهرست پرفروش ترین بازی هر پلتفرم را ببینید:

  • پلی استیشن 4 - FIFA 20
  • ایکس باکس وان - FIFA 20
  • نینتندو سوییچ - The Legend of Zelda: Links Awakening
  • کامیپوتر - Borderlands 3

فهرست ده بازی پرفروش ترین ماه سپتامبر:

  1. FIFA 20
  2. Borderlands 3
  3. The Legend of Zelda: Links Awakening
  4. Gears 5
  5. NBA 2K20
  6. Mario Kart 8 Deluxe
  7. The Dark Pictures Anthology: Man of Medan
  8. Crash Team Racing Nitro-Fueled
  9. PES 2020
  10. Wreckfest

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2783

به "فیفا 20 پرفروش ترین بازی ماه قبل بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا 20 پرفروش ترین بازی ماه قبل بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید