قدردانی شهردار از خطیب جمعه تهران برای بازگو کردن مسائل این کلان شهر

به گزارش نوای پرنده پارسی، شهردار تهران با اشاره به صحبت های امروز خطیب جمعه تهران گفت: از امام جمعه تهران برای عنوان کردن برخی از مسائل تهران قدردانی می کنیم و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانیم بخشی از مسائل این کلان شهر را که به دوره های گذشته نیز مربوط بوده است، حل وفصل کنیم.

قدردانی شهردار از خطیب جمعه تهران برای بازگو کردن مسائل این کلان شهر

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی در مراسم روز مجلس که در محل خانه موزه مدرس برگزار می شد، گفت: ملتی که تاریخ خود را فراموش می نماید، دچار آلزایمر می گردد. قطعا تاریخ ما نکاتی دارد که اگر به آن توجه نکنیم، ممکن است تجربیات آن را بارها و بارها تکرار کنیم.

وی اضافه نمود: همه ما به راحتی، امروز می توانیم ویژگی های مرحوم مدرس را عنوان کنیم. از جمله بارزترین ویژگی های این شخصیت این بود که هنگامی که در نجف حضور داشتند و خدمت سید ابوالحسن اصفهانی شاگردی می کردند، روزهای پنج شنبه و جمعه کار می کردند تا هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.

شهردار تهران ادامه داد: شهید مدرس تنها کسی بود که حاضر نشد برای تشکیل حکومت پهلوی قسم بخورد و یک تنه در برابر این موضوع ایستادگی کرد.

وی با اشاره به تربیت شاگردان متعدد توسط شهید مدرس، گفت: استاد الهی قمشه ای، بدیع الزمان فروزانفر و جلال الدین همایی از جمله شاگردان شهید مدرس بودند که هر یک از این افراد تاثیر بسیاری بر جامعه داشتند. قطعا شجاعت شهید مدرس در طول تاریخ به ماندگاری وی یاری بسیاری نموده است. ایشان تعداد زیادی از آثارشان باقی مانده و در مجلس نیز به عنوان یک نماینده، تاثیر بسیاری داشتند. لذا خوشحالم که امروز در فضایی که رنگ و بوی شهید مدرس را دارد حاضر شدم و امیدوارم که خانه همه بزرگانی همچون شهید مدرس بازسازی گردد و برای آموختن تجربیات آن ها در طول تاریخ در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به صحبت های خطیب جمعه تهران اشاره نمود و اضافه نمود: امروز امام جمعه تهران برخی مسائل تهران را بازگو کردند که از ایشان قدردانی می کنیم. امیدوارم با استفاده از ظرفیت های علمی و تجربیات جهان، در اداره کلان شهر تهران برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و بتوانیم بخشی از مسائل تهران را حل وفصل کنیم.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 544

به "قدردانی شهردار از خطیب جمعه تهران برای بازگو کردن مسائل این کلان شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی شهردار از خطیب جمعه تهران برای بازگو کردن مسائل این کلان شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید