لیبی، درگیری ها در مصراته و سرنگونی یک هواپیمای جنگی نیروهای حفتر

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی وابسته به خلیفه حفتر از سرنگونی یک هواپیمای جنگی متعلق به این نیروها در مصراته خبر داد.

لیبی، درگیری ها در مصراته و سرنگونی یک هواپیمای جنگی نیروهای حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بوابه الوسط لیبی احمد المسماری سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر گفت که این نیروها در جریان درگیری های منطقه الهیشه در جنوب مصراته یک هواپیمای جنگی را از دست داده و همه خدمه آن کشته شدند.

المسماری در مصاحبه ای گفت که درگیری های امروز بسیار شدید و با تاکتیک های نظامی بود. وی تاکید کرد که این درگیری ها از 27 مارس گذشته آغاز شده و تا روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت آنچه امروز رخ داد یک مانور با پشتیبانی نیروی هوایی بود.

از سوی دیگر محمد قنونو، سخنگوی یگان های نظامی دولت وفاق ملی لیبی گفت که مزدوران الجنجوید و تعدادی از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر به سمت منطقه ابوقرین پیشروی کردند که نیروهای وفاق از همه محورها آنها را مورد حمله قرار دادند.

قنونو شرح داد که نیروی هوایی لیبی وابسته به دولت وفاق طی حملاتی دقیق٬ خودروهای زرهی و سکوهای پرتاب موشک دشمن را مورد هدف قرار داده و مزدوران با رها کردن جنازه های کشته شدگان خود فرار کرده و ده ها تن از آنها نیز دستگیر شدند.

پیش از این احمد المسماری اعلام کرده بود که نیروهای آن کنترل کامل دروازه غربی ابوقرین را به دست گرفته اند.

سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی گفت: نیروهای ما پیروز شدند تا بخش های وسیعی در شرق مصراته را بازپس گرفته و دو هواپیمای نیروهای خلیفه حفتر را نیز سرنگون کنند.

خبر دیگر اینکه شهرداری منطقه ابوسلیم خبر داد که یک زن در نتیجه اصابت راکت در منزل خود در محله سلیم کشته شد.

نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن و برخی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را آغاز و از 12 دسامبر گذشته نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کرده اند.

یگان های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز که توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات برکان الغضب را آغاز کرده اند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4299

به "لیبی، درگیری ها در مصراته و سرنگونی یک هواپیمای جنگی نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، درگیری ها در مصراته و سرنگونی یک هواپیمای جنگی نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید