مسائل قلبی در اواسط عمر نشانه آلزایمر در پیری است

به گزارش نوای پرنده پارسی، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد افرادی که در دهه 50 زندگی خود با مسائل قلبی دست و پنجه نرم می نمایند، به احتمال زیاد در کهن سالی دچار آلزایمر و فراموشی می شوند.

مسائل قلبی در اواسط عمر نشانه آلزایمر در پیری است

به گزارش خبرنگاران از فارس، آنالیز جامعی که توسط گروهی از محققان اسپانیایی اجرا شده حاکیست ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی در دهه 50 زندگی ارتباط مستقیمی با کاهش توانایی های شناختی و تضعیف شبکه عصبی در سنین بالاتر دارد.

بر مبنای پژوهش یادشده افراد حدوداً 50 ساله با فشار خون خفیف، شواهدی از اختلال در متابولیسم مغز را در مناطق مرتبط با بیماری هایی همچون آلزایمر و زوال عقل نشان داده اند.

تصلب شرایین یکی ازعلل شایع بیماری های قلبی عروقی است که به علت تجمع آهسته کلسترول و چربی ها در دیواره شریان ها رخ می دهد.

تصلب شرایین می تواند برای مدت زمان قابل توجهی بدون علامت باقی بماند و طی سال ها قبل از بروز علائم بالینی، به تدریج عروق را تنگ نموده و در نهایت به حمله یا سکته قلبی منجر گردد. آلزایمر و دیگر بیماری های تخریب کننده سیستم عصبی هم از این نظر مانند بیماری های قلبی و عروقی هستند.

نتایج یادشده بر مبنای آنالیز شرایط پزشکی 547 فرد حدوداً 50 ساله به دست آمده که همه آنها نشانه های اولیه ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی را داشته اند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6240

به "مسائل قلبی در اواسط عمر نشانه آلزایمر در پیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل قلبی در اواسط عمر نشانه آلزایمر در پیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید