موانع سرمایه گذاری در منابع آبی اردبیل برطرف شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: طبق تفاهم نامه منعقدشده بین وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، و نیرو، و توافق در استان، موانع سرمایه گذاری در حاشیه منابع آبی استان اردبیل برطرف شد.

موانع سرمایه گذاری در منابع آبی اردبیل برطرف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی در نخستین کمیته هماهنگی طرح های سرمایه گذاری گردشگری پیرامون سدها و منابع آبی استان اردبیل شرح داد: طبق تفاهم نامه منعقده بین وزارت خانه های میراث فرهنگی و نیرو و توافق در استان، موانع سرمایه گذاری در حاشیه منابع آبی استان اردبیل برطرف شد.

او با اشاره به اینکه در کمترین زمان مناطق هدف برای سرمایه گذاری شناسایی می شود، شرح داد: از این پس سرمایه گذاران بخش گردشگری، می توانند به راحتی در حوزه جذاب گردشگری آبی ورود کنند.

فلاحی گفت: در راستای توسعه اقتصادی کشور و توجه به بخش های داخلی، توسعه گردشگری می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه محور توسعه استان نیز با هدف توسعه گردشگری ترسیم شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت های موجود طبیعی و آبهای سطحی که زیبایی های بصری بسیاری دارد، میتوان فعالیت های قابل توجهی را در حوزه سرمایه گذاری گردشگری انجام داد.

او ادامه داد: شناسایی و مطالعه دقیق نقاط هدف باید با کار کارشناسی انجام گیرد.

فلاحی با بیان اینکه پیش از این مطالعه و واگذاری سد گیلارلو گرمی توسط اداره کل انجام شده است، گفت: از شمال تا جنوب استان بهدلیل گستره زیبای جغرافیایی و طبیعی تالاب ها، آبگیرها، رودها و سدهای متعددی با قابلیت های مناسب وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در ادامه به ایجاد موزه های آب اشاره کرد و گفت: چشمه های زیرزمینی سرعین از جمله پهنلو و ژنرال قابلیت بالقوه برای جذب گردشگر است که با همتی جمعی بالفعل خواهد شد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2361

به "موانع سرمایه گذاری در منابع آبی اردبیل برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سرمایه گذاری در منابع آبی اردبیل برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید