نامزد سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تصمیم به بازگشت به بیشکک گرفت

به گزارش نوای پرنده پارسی، عمربیک بابانوف نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان زمان بازگشت خود به بیشکک پایتخت این کشور را گفت.

نامزد سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تصمیم به بازگشت به بیشکک گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از AKIpress، بابانوف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود گفت که در هفته جاری و در 13 آوریل به قرقیزستان بازخواهد شد.

این تاجر سرشناس قرقیز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 و در رقابتی نفس گیر و در دور دوم رای گیری مقام دوم را کسب کرد و سورونبای جنبکف ریاست جمهوری قرقیزستان را به دست گرفت. بابانوف در آن انتخابات 33 درصد از کل آرا را کسب کرد. او بعدها از نمایندگی مجلس قرقیزستان نیز کناره گیری کرد و گفت تصمیم به کناره گیری از عرصه سیاست گرفته است. وی در دسامبر 2017 خاک قرقیزستان را به مقصد روسیه ترک کرد.

بابانوف دو پرونده قضائی در قرقیزستان دارد؛ وی به دلیل سخنرانی در کمیپن انتخاباتی خود در منطقه اوش به تحریک نفرت قومی متهم شد و در پرونده ای دیگر متهم به طراحی کودتا علیه دولت شده است.

.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1109

به "نامزد سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تصمیم به بازگشت به بیشکک گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد سابق ریاست جمهوری قرقیزستان تصمیم به بازگشت به بیشکک گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید