نخستین اقامتگاه بوم گردی جاجرم افتتاح شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، اقامتگاه بوم گردی باغ بهشت هم زمان با دهه فجر در روستای طبر شهرستان جاجرم با حضور جمعی از مردم و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

نخستین اقامتگاه بوم گردی جاجرم افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، این اقامتگاه بوم گردی هم زمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مردم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فرماندار و امام آدینه جاجرم و... افتتاح شد.

این اقامتگاه با همت بخش خصوصی و تسهیلات دریافتی به میزان 2میلیارد ریال با مساحت 250 مترمربع به عنوان نخستین اقامتگاه بوم گردی جاجرم در روستای طبر به بهره برداری رسید.

جاجرم به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر مرکزی و نیز اتصال به کوه از پوشش گیاهی و اقلیمی متنوعی برخوردار است. این شرایط، منطقه را به زیستگاه منحصربه فردی برای گونه های مختلف گیاهی و نیز جانوری ازجمله یوزپلنگ ایرانی که تنها بازمانده نژاد آسیایی است، بز کوهی، قوچ، مارال، قرقاول، تیهو و گربه وحشی تبدیل نموده است و بر این اساس میاندشت به عنوان یکی از زیستگاه های مطرح کشور شناخته می گردد.

کلاه کرکی جاجرم، جوراب پشمی و چادرشب سنتی هم ازجمله صنایع دستی این منطقه بوده و کشک و قره قروت سنخواستی و آلوبخارا جلگه شوقان از سوغاتی های شهرستان جاجرم است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3700

به "نخستین اقامتگاه بوم گردی جاجرم افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اقامتگاه بوم گردی جاجرم افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید