نوآوری هوآوی برای بهبود 20 درصدی کارایی گوشی هایش

به گزارش نوای پرنده پارسی، سیستم فایل الگویی است که برای نوشتن، خواندن و ساماندهی داده ها و فایل ها بر روی حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از کمپانی ها با توجه به احتیاج کاربران و سخت افزار مورد استفاده در دستگاه های خود، مناسب ترین سیستم فایل را انتخاب می نمایند. در این میان هواوی با توسعه سیستم فایل اختصاصی برای گوشی های هوشمند خود، توانسته عملکرد محصولات خود را به طرز قابل توجهی بهینه کند.

نوآوری هوآوی برای بهبود 20 درصدی کارایی گوشی هایش

اکثر سازندگان و کمپانی های بزرگ از سیستم های فایل آماده نظیر exFAT، F2FS و ext4 برای دستگاه های مختلف استفاده می نمایند. بعضی از این سیستم های فایل نظیر ext4، در درازمدت آزمون خود را پس داده اند و عملکرد آن ها همگان را راضی نموده است؛ با این حال، این مسئله به آن معنا نیست که کمپانی هایی همانند هوآوی که همواره به دنبال جایگزینی مناسب تر با عملکردی بهتر است دست از نوآوری بردارد.

از همین رو هواوی اقدام به توسعه یکی از سیستم های فایل متن باز سیستم عامل لینوکس تحت عنوان EROFS نموده و آن را به طور اختصاصی برای استفاده در گوشی های هوشمند خود (تحت رابط کاربری EMUI 9.1) بهینه نموده است. EROFS مخفف عبارت Extendable Read-Only File System است که به معنای سیستم فایل فقط خواندنی توسعه پذیر است.

هر کدام از سیستم های فایل، ساختار و ویژگی های متفاوتی دارند و از روش های مختلفی برای نوشتن، خواندن و ساماندهی داده ها استفاده می نمایند؛ به همین دلیل در انتخاب سیستم فایل مناسب، صرفاً کافی است به احتیاج کاربر توجه گردد. به عنوان مثال بعضی سیستم های فایل با فضاهای ذخیره سازی کوچک و بعضی دیگر با فضاهای ذخیره سازی بزرگ سازگاری دارند. بعضی از آن ها از سرعت خواندن و نوشتن بالا و بعضی دیگر از سطح امنیت بالاتری برخوردار هستند.

اما در این میان، سیستم فایل توسعه یافته توسط هواوی، ساختاری متفاوت با سایر سیستم های فایل ارائه می نماید. EROFS مجهز به الگوریتم فشرده سازی پیشرفته تر در مقایسه با سایر سیستم های فایل است که امکان دستیابی به سرعت خواندن و نوشتن بالاتر و صرفه جویی در فضای ذخیره سازی را فراهم می نماید.

طبق اعلام رسمی هواوی، سیستم فایل EROFS سبب صرفه جویی 2 گیگابایتی در فضای مورد استفاده توسط سیستم عامل می گردد. همچنین در استفاده روزمره نیز به طور متوسط تا 20 درصد سریع تر از ext4 عمل می نماید و قادر است با حداکثر سرعت 63.3 مگابایت در ثانیه به خواندن تصادفی اطلاعات بپردازد. این افزایش سرعت سبب بهبود محسوس در گشت و گذار بین برنامه ها و اجرای بازی ها، مخصوصاً در حالت مالتی تسکینگ (اجرای همزمان چند برنامه) می گردد.

از سوی دیگر به لطف سطح دسترسی محدود به پارتیشن های سیستمی (به عنوان مثال همان درایو C در دستگاه های ویندوزی)، نرم افزارهای جانبی نمی توانند تغییری در فایل های سیستمی ایجاد نمایند؛ بر اساس همین موضوع، احتمال آلوده شدن سیستم عامل به بدافزارها و ویروس های مخرب تا حد چشمگیری کاهش پیدا می نماید.

2121

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1355

به "نوآوری هوآوی برای بهبود 20 درصدی کارایی گوشی هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری هوآوی برای بهبود 20 درصدی کارایی گوشی هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید